شمانیوز
شما نیوز

تعامل با کشورهای اسلامی سرفصل مهم سیاست خارجی ایران

کاردار ایران در انگلیس گفت: تعامل با کشورهای مسلمان در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی همواره به عنوان یک اولویت و سرفصل مهم در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

کاردار ایران در انگلیس گفت: تعامل با کشورهای مسلمان در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی همواره به عنوان یک اولویت و سرفصل مهم در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری داتشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسن حبیب‌الله‌ زاده در سمینار بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مرکز اسلامی انگلیس تحت عنوان «یک انقلاب علیه فرقه گرایی و افراط گرایی» برگزار شد، طی سخنانی به تبیین رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال وحدت و انسجام اسلامی و نفی فرقه گرایی بر پایه آراء و نظرات حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصول مهم و ثابت انقلاب اسلامی، تاکید بر وحدت جهان اسلام بوده است، رویکرد سیاست خارجی کشور در دو حوزه راهبرد و تاکتیک را مبتنی بر عدم تعقیب سیاست‌های تفرفه افکنانه مذهبی، قومی و طایفه‌ای ذکر کرد.

حبیب الله زاده با بیان این‌که «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال نفی فرقه گرایی از اهداف و اصول ثابتی تبعیت می‌کند» افزود: به همین دلیل در هدفگذاری نسبت به وحدت جهان اسلام و دوری از سیاست‌های تفرقه افکنانه مذهبی تاکیدات ویژه ای صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: اصل مهم وحدت و همگرایی کشورهای جهان اسلام به اندازه‌ای اهمیت دارد که تعامل با کشورهای مسلمان در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی همواره به عنوان یک اولویت و سرفصل مهم در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در ادامه به تبیین آراء و نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه نفی فرقه گرایی و تاکید بر وحدت جهان اسلام پرداخت و اظهار کرد: دیدگاه‌های وحدت گرای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در قبال امت اسلامی یکی از برجسته‌ترین نقاط سیاست خارجی کشور به شمار می‌رود.

حبیب‌الله زاده همچنین با برشمردن استنادات قانون اساسی، سند چشم انداز و اسناد بالادستی کشور پیرامون توجه به همگرایی و وحدت میان کشورهای اسلامی، این اصول را به عنوان پایه‌های حقوقی پیگیری رویکرد وحدت و اجتناب از فرقه گرایی مورد اشاره قرار داد.

در نشست «یک انقلاب علیه فرقه گرایی و افراط گرایی» علاوه بر جمعی از ایرانیان، تعداد زیادی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران از کشورهای دیگر نیز حضور داشتند و سخنرانان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از منظر نفی فرقه گرایی و افراط گرایی پرداختند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied