شمانیوز
شما نیوز

60 کشته در حمله ارتش ترکیه‌ به ساختمانی در شهر کردنشین جیزره

براساس گزارش‌ منابع ترکیه‌ای، در حمله نیروهای ارتش این کشور حدود 60 تن در زیرزمین خانه‌ای در شهر کردنشین جیزره واقع در جنوب‌شرق ترکیه کشته شدند.

براساس گزارش‌ منابع ترکیه‌ای، در حمله نیروهای ارتش این کشور حدود 60 تن در زیرزمین خانه‌ای در شهر کردنشین جیزره واقع در جنوب‌شرق ترکیه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ارتش ترکیه عملیات خود را پس از دریافت گزارشی‌هایی آغاز کرد که گفته می‌شد اعضای ارشد "تروریست‌ها" در زیر زمین خانه‌ای پناه گرفته‌اند.

عصر یکشنبه صدای انفجار مهیبی از منطقه مذکور به گوش رسید. بر خلاف ادعای دولت ترکیه فعالان این کشور می‌گویند، ده‌ها غیرنظامی در این مکان پناه گرفته بودند تا از "مجازات جمعی" کردها در عملیات‌های ماه‌های گذشته در امان بمانند.

در همین حال تعدادی عکس وحشت‌آور به صورت آنلاین منتشر شده که ظاهرا از قربانیان حمله مذکور هستند. با این وجود هنوز اصالت عکس‌ها اثبات نشده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که ده‌ها غیر نظامی از دو هفته پیش از ترس درگیری‌های سنگین در این زیر زمین پناه گرفته بودند؛ با این حال هنوز نمی‌توان گفت که این همان ساختمان بوده یا خیر.

افکان آلا، وزیر کشور ترکیه روز شنبه گفت که عملیات ارتش علیه شبه‌نظامیان کرد در جیزره حدود 5 / 99 درصد کامل شده است. فعالان ترکیه‌ای شامل نویسندگان، هنرمندان و چهره‌های برجسته آکادمیک وضعیت این شهر کردنشین را به وخیم توصیف کرده و خواستار کمک‌رسانی به آن شده‌اند.

با این حال رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه می‌گوید که در جریان عملیات‌های ارتش در مناطق جنوب‌شرقی تاکنون 733 "شبه‌نظامی" از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) کشته شد‌ه‌اند. براساس برآورد عفو بین‌الملل، دست‌کم 150 غیر نظامی نیز در جریان عملیات‌های ارتش کشته شده و جان بیش از 200 هزار تن در معرض خطر قرار دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied