شمانیوز
شما نیوز

گازرسانی به 6 روستای سیروان

استاندار ایلام و جمعی از مسئولان ارشد استان به‌منظور بازدید و افتتاح چند طرح مهم به شهرستان سیروان سفر کردند.

استاندار ایلام و جمعی از مسئولان ارشد استان به‌منظور بازدید و افتتاح چند طرح مهم به شهرستان سیروان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «محمدرضا مروارید» در جریان بازدید از شهرستان سیروان، چند طرح مهم را در این شهرستان افتتاح و در مراسم جشن انقلاب در روستای «چم‌روته» «عرب رودبار» نیز شرکت کرد.

استاندار ایلام ساختمان اداری امور مالیاتی شهرستان سیروان با زیربنای 650 مترمربع و با اعتبار 4820 میلیون ریال را افتتاح کرد.

افتتاح اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی 115 لومار از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان سیروان بود که در سفر استاندار ایلام به آن شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان با 400 مترمربع و بااعتبار 6000 میلیون ریال احداث و بااعتبار 1800 میلیون ریال نیز تجهیز شده و خدماتی ازجمله ویزیت توسط پزشک عمومی و متخصص بیماری‌های عفونی و قلب، رادیولوژی و آزمایشگاه در این مرکز به مراجعان ارائه می‌شود.

به گفته «علی دل‌پیشه» - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در آینده نزدیک، تعدادی دیگر از پزشکان متخصص در این مرکز به ارائه خدمت به بیماران می‌پردازند.

افتتاح پروژه گازرسانی به شش روستای بخش مرکزی شهرستان سیروان، از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان سیروان بود. با بهره‌برداری از این پروژه که بااعتبار 25 میلیارد ریال به پایان رسیده است، شش روستای «ورگچ»، «سرکان»، «سیاه سیاه»، «باغله»، «شوراب خانعلی» و «گورطوطی» از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند.

ایستگاه پمپاژ آب سایت باغبانی «بانواز»، یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در جریان سفر محمدرضا مروارید به شهرستان سیروان به بهره‌برداری رسید.

این ایستگاه که بااعتبار 7200 میلیون ریال احداث‌شده است، از طریق لوله، 70 لیتر در ثانیه آب را چهار کیلومتر به سایت باغبانی بانواز پمپاژ خواهد کرد.

بازدار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام- در مراسم افتتاح این ایستگاه، اظهار کرد: پروژه شبکه آبیاری قطره‌ای سایت باغبانی بانواز بااعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در حال انجام است.

بازدار - غرس نهال پسته را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی در سایت باغبانی بانواز برشمرد و گفت: شهرستان سیروان ازلحاظ اقلیمی یکی از مناسب‌ترین و مستعدترین مناطق برای باغ پسته است.

کلنگ زنی المان شهدای گمنام بااعتبار 1100 میلیون ریال از دیگر برنامه‌های سفر استاندار ایلام به شهرستان سیروان بود. این المان به مساحت 160 مترمربع در محل مزار شهدا گمنام شهر لومار در پارک مرکز شهر احداث خواهد شد.

استاندار ایلام از پروژه بلوار محله «درویشان» شهر «لومار» بازدید و در جریان عملیات این پروژه قرار گرفت و قول داد که جهت تسریع در تکمیل این پروژه، مساعدت لازم به شهرداری لومار ارائه نماید.

همچنین در جریان سفر استاندار ایلام به شهرستان سیروان، مسجد برکت امام جعفرصادق (ع) روستای باباشمس نیز افتتاح شد.

زمین این مسجد توسط یکی از اهالی روستا، وقف و اعتبار موردنیاز احداث این مسجد نیز توسط بنیاد برکت تأمین و توسط اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام احداث شده است.

در این سفر، استاندار ایلام، در مراسم جشن انقلاب که در روستای چم روته عرب رودبار برگزار شد، از اهالی شهرستان سیروان و منطقه عرب رودبار، به‌عنوان مردمی زحمتکش، تلاشگر و دوستدار انقلاب و نظام یاد کرد و ارائه خدمات بیشتر به این منطقه را حق اهالی آن دانست.

وی اظهار کرد: مسئولان ذی‌ربط کارگروهی را برای برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه خدمات به اهالی این منطقه پس از جابجایی تشکیل دهند و از اهالی این منطقه نیز درخواست کرد با ماندن در منطقه، هم در حفظ هویت خود بکوشند و هم به شهرستان سیروان و استان ایلام خدمت کنند.

استاندار ایلام همچنین در جریان این سفر، با خانواده شهید گران‌قدر «عبدالسلام خلفی» در روستای «چم روته» دیدار کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied