شمانیوز
شما نیوز

دیدار رییس حقوق بشر سازمان ملل با خانواده قربانیان جنگ داخلی سریلانکا

رییس بخش حقوق بشر سازمان ملل به شمال و شرق سریلانکا رفت تا با خانواده قربانیان جنگ داخلی این کشور دیدار کرده و به پیشرفت کشور در تحت پیگرد قرار دادن مجرمان جنگی کمک کند.

رییس بخش حقوق بشر سازمان ملل به شمال و شرق سریلانکا رفت تا با خانواده قربانیان جنگ داخلی این کشور دیدار کرده و به پیشرفت کشور در تحت پیگرد قرار دادن مجرمان جنگی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، زید رعد الحسین،‌ رییس بخش حقوق بشر سازمان ملل نخستین مقام ارشد سازمان ملل است که در دو سال و نیم گذشته به مناطق گرفتار درگیری در شمال و شرق سریلانکا می‌رود. جنگ داخلی 26 ساله سریلانکا در مه 2009 پایان یافت.

ائتلاف مایتریپالا سیریسنا، رییس جمهوری سریلانکا که سال گذشته میلادی انتخاب شد، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در بررسی و تحقیق درباره وضعیت جرایم جنگی در این کشور پذیرفته و به دنبال مجازات عاملان این جرایم است.

سفر چهار روزه زید رعد الحسین به این کشور آسیایی روز شنبه و پس از آن آغاز شد که رییس جمهوری سریلانکا اعلام کرده بود حضور مقام‌های خارجی برای بررسی جرایم جنگی در کشور ضرورتی ندارد.

وی در جریان سفر به منطقه‌ای واقع در شمال سریلانکا با خویشاوندان قربانیان جرایم جنگی این کشور دیدار کرد.

زمانیکه این افراد مدارکی را درباره ربوده شدن اعضای خانواده خود به رییس حقوق بشر سازمان ملل دادند، وی گفت: من از مشکل شما با خبر هستم.

وی پس از دیدار با سر وزیر و استاندار این منطقه افزود: مذاکرات و گفت‌وگوها با خانواده این قربانیان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و در نهایت تلاش برای یافتن این افراد است. تعداد افرادی که در جریان جنگ داخلی سریلانکا میان نیروهای دولتی این کشور و شبه نظامیان ببرهای تامیل ربوده شدند، مشخص نیست.

سازمان ملل اعلام کرده که براساس شواهد و مدارک هر دو طرف درگیر در سریلانکا در طول این دو دهه جنگ مرتکب جرایم جنگی شده‌اند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied