شمانیوز
شما نیوز

دلالان از جنگ بین سگها تجارتی کثیف و ویران کننده ساختند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اخیرا جنگ سگها در استان های آذربایجان شرقی(سراب)، اردبیل، زنجان و قزوین اعتراض حامیان و مدافعان حقوق حیونات را در پی داشت، که موجب شد دادستاتی زنجان به آن واکنش نشان داده و برخورد قانونی با برگزار کنندگان و بانیان ان را مطرح نماید.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

هرساله تعدادی زیادی از ناأگاهان علاقه مند با شرکت دادن سگهای بخت برگشته خود در این معرکه گیری ها موجب خلق صحنه هایی خشونت بار و خونین از نزاع بین أنها می گردند که در آن از جان سگها در رفع عطش شوم روحی و روانی بهره گرفته شده و آنها را به جان هم انداخته تا دست آخر یکی برنده و دیگری مغلوب از میدان بدر رود.گاهاً بازنده و برنده بودن تفاوتی به حال حیوان نداشته و هر دو باید در اثر جراحات سنگین جان خود را از دست بدهند. شاید تا چند صباحی دیگر و مسابقه ی دیگر از پول خونشان جیب شیادان پر شدهه باشد. شرط بندی و قمار در جنگ سگها ابزاری معمول در کسب شهرت و سود از حیوانات است که نمونه ی دیگر آن را در سیرک ها شاهد هستیم.

در این میان، دلالان از معامله بر سر برد و باخت امرار معاش کرده و به این کار خود افتخار می کنند. سگهاس سرابی، تایبادی و غیره با قیمت هایی که به میلیون ها تومان می رسد، خرید و فروش شده و از این شهر به ان شهر برای دعوا کشانده می شوند.

گرم کننده ی این بازار سیاه را همین افراد تشکیل داده اند که با فریب و بازی با احساسات، مشتریان زیادی را دلمشغول نیات خویش ساخته و چونان سیاه لشگریان در موارد نیاز از آنها بهره برداری می کنند.

این ریاکاری سرانجامی جز باقی نهادن خاطره ای غمبار و خونین از جنگ سگهای بی زبان با دهان های کف آلود نزد تماشاچیان خود ندارد، تماشاچیانی که علی رغم میل باطنی در این جنایت سهیم بوده و با دلالان در ظلم به سگها شریک و هم داستان هستند.

همه آگاهیم برخورد قانونی با خاطیان در صورتی مفید و مؤثر خواهد بود که پشتیبانی فعالیت های حمایتی را همراه داشته باشد و در مسیر فرهنگی قرار بگیرد؛ در آن زمان است که آئین ناپسند آزار، جنگ و کشتار سگها برای همیشه ریشه کن شده و جای خود را به مهربانی و دوستی به آنها می دهد.

آیا برای یک بار شده ریشه ی این نابسامانی ها را جستجو کرده و در جهت رفع آنها برآئیم؟ براستی این بی اخلاقی ها می تواند از چه ناشی شده باشد، از دین و یا از فرهنگ، شاید هم رسوم و عادات نادرست و یا در باورهای غلط...

هر چه باشد بهتر است به وجدان خود رجوع کرده و آن را با این معیار بسنجیم چگونه حاضریم با یک مخلوق زیبا و هوشمند اینگونه رفتار کنیم؛ این در شأن و مقام انسانی نیست.

حامیان حفظ حیات ضمن محکوم نمودن این اعمال وحشیانه و ماقبل بشری، پشتیبانی و مساعدت نهادهای مسول در شکل گیری بستر قانونی حقوق حیوانات در ایران را می طلبند تا از ان طریق فعالیت های حمایتی با قدرت و جدیت بیشتری دنبال و در جامعه ترویج یابد. منبع:انتخاب خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied