شمانیوز
شما نیوز

راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوی ایسنا با تابش

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس راهبرد اصلاح‌طلبان را مشارکت فعال در انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد: شاید محدودیت در تایید صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب موجب پوست‌اندازی در جریان اصلاحات شود و لیست این جریان در انتخابات آتی صرفا متکی به افراد معروف نباشد.

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس راهبرد اصلاح‌طلبان را مشارکت فعال در انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد: شاید محدودیت در تایید صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب موجب پوست‌اندازی در جریان اصلاحات شود و لیست این جریان در انتخابات آتی صرفا متکی به افراد معروف نباشد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ایجاد اجماع بین اصلاح‌طلبان برای رسیدن به یک لیست بسیار موفق عمل کرده و شاید هیچ وقت این توفیق برای اصلاح‌طلبان به دست نیامده است . البته تدوین دستورالعمل‌ها و بحث‌های کارشناسی در این مورد بسیار کارساز و موثر بوده است.

وی افزود: استراتژی و راهبرد ما شرکت فعال در انتخابات است. علی رغم گلایه هایی که داریم و ضعف ها و نقص هایی که به واسطه رد صلاحیت تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان عارض شده است ، امیدواریم این نقیصه تا حد زیادی رفع شود. اما راهبرد اصلی ما مشارکت گسترده در انتخابات است که می‌تواند موجب ثبات و امنیت در کشور شود و منافع ملی ما را ارتقا ببخشد. مخصوصا در شرایط فعلی که بعد از برجام تحولی در عرصه سیاسی و بین‌المللی اتفاق افتاده و رویکردها نسبت به ایران تغییرپیدا کرده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات می‌تواند موجب تغییر رویکردها نسبت به ایران شود، افزود: پس استراتژی و راهبرد ما حضور گسترده در انتخابات است اما در عین حال امیدواریم که شورای نگهبان کمک کند بتوانیم با این رویکرد جلو برویم و مردم آمادگی بیشتری برای حضور در انتخابات پیدا کنند.

تابش خاطرنشان کرد: در برخی حوزه های انتخابیه کاندیدای اصلاح‌طلب نداریم اما می توانیم شکسته بسته لیستی را برای حضور در انتخابات و دعوت از مردم برای مشارکت گسترده و رای دادن به کاندیداهای اصلاح‌طلب تنظیم کنیم. استدعای ما این است که نهادها و دستگاه های زیربط هم حاشیه امنیتی را برای کسانی که می خواهند در لیست ما قرار گیرند ایجاد کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین جا از هر کسی که تفکر اصلاح‌طلبی دارد و تمایل دارد در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرد دعوت می‌کنیم رزومه و سوابقش را بفرستد. تا حالا هم از طرف شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و مجامع استانی فعل و انفعالاتی انجام شده و کارهایی برای شناسایی همین افراد صورت گرفته است .

وی افزود: خوشبختانه در بین کاندیداهای تائید صلاحیت شده افراد بسیار خوشنام ،‌صاحب تخصص و تجارب گرانبها وجود دارند. شاید محدودیت در تائید صلاحیت اصلاح‌طلبان موجب خیری شود و آن پوست اندازی در جبهه اصلاحات است که تنها اتکایش بر نیروهای نام آور و با سابقه درخشان و معروف نباشد.

تابش با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی در سطح جامعه جاری است یادآور شد:‌بین کاندیداهایی که ثبت‌نام کردند بسیاری از آن‌ها تفکر اصلاح‌طلبی دارند و صلاحیت های بالای علمی و تخصصی دارند و می‌توانند در لیست ما قرار گیرند، به هر حال شاید با تعداد افرادی که تایید شدند نتوانیم لیست کامل ارائه بدهیم ولی همه تلاش ما این است که نیروهایی که تفکر اصلاح‌طلبی ، تخصص و کارآمدی بالا دارند در چارچوب نظامات ارزش گذاری ما قرار می گیرند را در لیست بگنجانیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: ما در وهله بعد از افرادی که گرایش اعتدالی دارند و می‌توانند در مجلس منشا خیر و اثر باشد حمایت می‌کنیم چرا که هدف نهایی ما شکل گیری مجلسی کارآمد ، منطقی و اعتدالی است که بتواند به دولت و سایر ارکان حاکمیت کمک کند و کشور را از وضعی که مبتلا به آن است بیرون ببرد و نسبت به تحقق خواست ها و مطالبات قانونی و شرعی مردم اقدامات عاجلی را انجام دهد.

وی همچنین افزود:‌این رویکرد ماست ، ما نسبت به مشارکت مردم و تحقق رهنمود مقام معظم رهبری حساس هستیم. زیرا مشارکت گسترده مردم است که ثبات و امنیت را به ارمغان می آورد و منافع ملی ما را ارتقا می‌دهد. ما نسبت به حرف مقام معظم رهبری هم حساس هستیم که فرمودند کسی که صلاحیت ندارد وارد حاکمیت شود ،‌حرف ما هم همین است.

تابش با اشاره به ایام دهه فجر نیز اظهار کرد: امام (ره) وقتی چترش را بالای سر همه مردم گرفت و همه مردم احساس کردند در ذیل و ظل این چتر می‌توانند خواسته ها و مطالبات خودشان را محقق کنند انقلاب اسلامی شکل گرفت و وقتی باز احساس تعلق خاطر مردم فزونی گرفت در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و هشت سال جانانه مقاومت کردند.

این نماینده مجلس افزود: این فرمایش مقام معظم رهبری هم توسط دستگاه های نظارتی و سایرین باید مدنظر قرار گیرد، ما هم مخالفیم کسی که مخالف نظام است در مسند حکومتی قرا گیرد ولی این دایره را هم نباید تنگ کنیم که فقط یک جناح بتواند در مسند حکومت قرار گیرد بلکه این دایره را وسیع کنیم و همه را در سایه چتر انقلاب قرار دهیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر کسی مقابل نظام ایستاده ، جاسوسی کرده و مفاسد اخلاقی و مالی دارد اصلا نباید در مسند یک کار مهم حکومتی قرار گیرد ولی این چتر را هم محدود نکنیم که فقط به یک جناح و گروه خاص محدود شود.

تابش با بیان اینکه رهبری در فرمایشاتشان از اصلاح‌طلبی اصولگرایانه و اصولگرایی اصلاح طلبانه سخن گفتند گفت:‌ما این فرمایش رهبری را ملاک عمل قرار دهیم و کاری کنیم ترکیب مجلس جوری باشد که اگر کسانی می‌توانند در عرصه کار حاکمیت خدمت کنند ولو اینکه منتقد باشد و کسی دلهره نداشته باشد که مکنونات قلبی خودش را که در واقع مکنونات قلبی مردم است مطرح کند. خود رهبری هم بارها گفتند مجلس جای جرو بحث و حرف و مشاجره منطقی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان اظهار کرد: ان شاء الله در لیستی که با تجدید نظر نسبت به کاندیداهایی که شاخص هستند و رد صلاحیت شده اند تنظیم خواهد شد حتما جوانان و زنان جایگاه خوبی خواهند داشت و ما امیدواریم مردم هم از این امر استقبال کنند و به عرصه مشارکت بیایند و مجلسی کار آمد، معقول و منطقی تشکیل شود و بتواند دردها و مشکلات جامعه و مردم را حل و فصل کند،‌مجلسی که انحصار طلب ها و خشونت گراها در آن جایگاهی نداشته باشند و غلبه با نیروهای معتدل و عقلانی جامعه باشد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied