شمانیوز
شما نیوز

جشن آغاز سال نو چینی با حضور طلاب این کشور در گرگان برگزار شد

‌مراسم آغاز سال نو چینی با حضور طلاب مسلمان این کشور که در جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان مشغول به تحصیل هستند و خانواده های آنان در گرگان برگزار شد.

‌مراسم آغاز سال نو چینی با حضور طلاب مسلمان این کشور که در جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان مشغول به تحصیل هستند و خانواده های آنان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان برگزار شد، طلاب مسلمان کشور چین با تبریک سال نو که با عنوان سال "میمون چینی" نامگذاری شده است، آغاز این سال را گرامی داشتند.

اجرای موسیقی مخصوص کشور چین، اجرای سرود و خواندن شعر به زبان چینی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان نیز در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال چینی، گفت: با آغاز سال نو در واقع فصل جدیدی از زندگی شروع می‌شود و به همین دلیل مردم جشن‌های باشکوهی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی افزود: مسلمانان با وحدت و همبستگی در اقصی نقاط دنیا زندگی کرده و در آیین‌های همدیگر شرکت می‌کنند.

همچنین در پایان این مراسم هدایائی از سوی مدیر جامعه المصطفی العالمیه به طلاب چینی و خانواده های آنان اهداء شد.

شروع سال نو چینی که براساس تقویم قمری است، در فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه (بهمن) بوده و در این بازه زمانی حلول ماه جدید (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی است.

گاه‌شماری چینی در واقع ‌ترکیبی از سال شمسی- قمری است و سال نو با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied