شمانیوز
شما نیوز

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت 200 میلیارد تومان برای احداث گلخانه در مازندران در نظر گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت 200 میلیارد تومان برای احداث گلخانه در مازندران در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، دلاور حیدرپور با بیان اینکه 26.7 درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به کشاورزی است، اظهار کرد: به‌دلیل اهمیت زیادی که کشاورزی دارد، 10 درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

وی کشاورزی امروز را با قبل از انقلاب قابل قیاس ندانست و افزود: امروزه به‌دلیل افزایش سطح آگاهی کشاورزان و در اختیار قرار دادن امکانات، این امر قابل مقیاسه با گذشته نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به انجام کا‌رهای زیربنایی در کشاورزی مازندران گفت: دولت برای تجهیز و نوسازی زمین‌های شالیزاری 85 درصد هزینه‌های اجرایی را پرداخت می‌کند که در سال قبل 600 هکتار و امسال 3000 هکتار انجام شد و امیدواریم سال آینده به 5000 هکتار برسد.

حیدرپور با بیان اینکه توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار از برنامه‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فارغ‎التحصیلان بیکار زیادی در بخش کشاورزی داریم، تلاش‌مان بر این است که زمینه کارآفرینی و اشتغال را با توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغ در ارتفاعات از اولویت‌های جدی کشاورزی مازندران است که با این اقدام هم می‌توانیم عرصه‌ها را حفظ کنیم و هم اشتغال و تولید پایدار داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: با ارائه تسهیلات در این بخش مصرف آب در گلخانه‌ها کنترل شده است و جهاد کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات در این بخش محدودیتی ندارد.

حیدرپور گفت: پرورش آبزیان و ماهیان از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است که در دو سال اخیر با تأکید وزارت جهاد کشاورزی برای پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری تسهیلات ویژه‌ای در اختیار متقاضیان این بخش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال 200 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی قرار گرفت، اضافه کرد: 200 میلیارد تومان نیز از محل خط اعتباری برای احداث گلخانه‌ها درنظر گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه زراعت برنج در مازندران به‌عنوان فعالیت قالب است، در شش ماهه دوم سال 92، 120 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در اختیار متقاضیان قرار دادیم که با کم کردن هزینه برداشت را آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied