شمانیوز
شما نیوز

اگر مجوز تخصیص آب را برای استان بگیرم، وجدانم آسوده خواهد بود

استاندار مرکزی سفر رئیس جمهور به استان مرکزی را فرصت خوبی دانست و گفت: به دنبال این نیستم که با سفر رئیس جمهور هزاران طرح را به دولت ارائه دهم بلکه کار تنها به چند طرح مهم و چند مجوز ختم می‌شود، چراکه اگر بتوانم مجوز تخصیص آب از یک نقطه از ایران را از دولت اخذ کنم، حتی اگر هیچ کار دیگری انجام ندهم وجدانم راضی خواهد بود.

استاندار مرکزی سفر رئیس جمهور به استان مرکزی را فرصت خوبی دانست و گفت: به دنبال این نیستم که با سفر رئیس جمهور هزاران طرح را به دولت ارائه دهم بلکه کار تنها به چند طرح مهم و چند مجوز ختم می‌شود، چراکه اگر بتوانم مجوز تخصیص آب از یک نقطه از ایران را از دولت اخذ کنم، حتی اگر هیچ کار دیگری انجام ندهم وجدانم راضی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمود زمانی قمی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد، گفت: باید بر روی اقتصاد خرد و کلان در استان متمرکز شویم.

وی ضمن تاکید بر تغییر شیوه توزیع اعتبارات در سال جدید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات در سال آینده را در جهت اقتصاد خرد سوق خواهیم داد.

زمانی قمی بر لزوم ایجاد سرمایه گذاری جدید و جذب سرمایه‌گذاری خارجی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با نرخ سودی که بانک‌ها به سپرده‌ها می‌دهند، روشن است که به این سادگی سرمایه‌ها در چرخه تولید و صنعت قرار نخواهند گرفت، گفت: در هر صورت یکی از راه‌های جدی برای ورود سرمایه‌ها به بخش تولید جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است چراکه این شرکت‌ها حاضرند با چهار درصد سود سرمایه‌هایشان را در چرخه تولید قرار دهند.

وی ضمن تاکید به رقابتی که بین بلوک غرب و شرق ایجاد شده است، بیان کرد: از سوی هم چینی‌ها دستپاچه شده اند که برای امر سرمایه‌گذاری به ایران بیایند و هم اروپایی‌ها در تلاش هستند که از این غافله عقب نمانند.

زمانی قمی بروز چنین شرایطی برای ایران را یک فرصت دانسته و عنوان کرد: با رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی ایجاد و به دنبال آن مشکلات جوانان و افراد بیکار نیز مرتفع می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید از منافع ملت و انقلاب بدرستی و با منطق دفاع کنیم، گفت: از طرفی مسئله رقابت بین بلوک غرب و شرق به نفع انقلاب و کشور است و باید تلاش کنیم تا بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی در این استان را فراهم کرده و سرمایه‌ها را جذب کنیم.

وی اظهار کرد: باید همه ارکان و مجموعه کشور به کمک اقتصاد بیایند تا مشکل بیکاری حل شود چرا که یکی از راه‌های منطقی برای حل این معضل جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی را زیر سوال ببرد، چراکه چنین رفتاری خلاف منطق است.

ستاندار مرکزی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف استان، گفت: بسیاری از اقدامات بخش خصوصی که با هدایت بخش دولتی انجام شده است قابل توجه و همسو با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: تصمیمات یا مذاکرات دولت در استان مرکزی برای جذب شرکت‌های خارجی جهت تقویت زیربناهاست.

زمانی قمی با اشاره به پروژه‌هایی که در شهرستان‌های استان با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است، به تجهیز یک شهرک صنعتی در شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: این شهرک ویژه سرمایه‌گذاری خارجی دیده شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: به دنبال ایجاد صنایع سبز هستیم و قطعا اجازه استقرار صنایعی را نخواهیم داد که ساوه را نیز به بلای امروز اراک مبتلا کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای پیشرفت و توسعه اراک نیز، از این پس گام‌هایی برداشته نمی شود که بار دیگر دور این میز جمع شویم و از کاهش آلایندگی‌ها حرف بزنیم.

زمانی قمی یادآور شد: پایشی از آخرین وضعیت واحدهای صنعتی استان جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که این پایش جهت پرکردن خلاء کارخانجات و واحدهای تولیدی و رساندن این واحدها به ظرفیت اسمی انجام شده و هر چه سریعتر باید نتیجه این پایش روشن شود.

استاندار مرکزی سفر رئیس جمهور به استان مرکزی را فرصت خوبی دانست و گفت: به دنبال این نیستم که با سفر رئیس جمهور هزاران طرح را به دولت ارائه دهم بلکه کار تنها به چند طرح مهم و چند مجوز ختم می‌شود، چراکه اگر بتوانم تخصیص آب از یک نقطه از ایران را از دولت اخذ کنم، حتی اگر هیچ کار دیگری انجام ندهم وجدانم راضی خواهد بود.

وی تاکید کرد: این استان با وضعیت کمبود آب تا پنج سال آینده به بن‌بست می‌خورد، بر این اساس باید منابع جدیدی را به این استان منتقل کرد و در این راستا نیازمند مجوزهایی از سوی دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، محمود نعمتی نیز از ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: پروژه دو سرمایه‌گذار استرالیایی و اسپانیایی در پنج نقطه استان در زمینه تولید برق بادی با سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد دلار ظرف سه ماه آینده عملیاتی می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی افزود: یک برش استانی برای برنامه ملی 12 گانه اقتصاد مقاومتی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تدوین شده در استان تهیه شود و سیاست، اهداف، راهبرد، برنامه و پروژه برای آن تعریف و تهیه شود.

به گزارش ایسنا، زهرا آخانی مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز ضمن ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصادی به ضرورت تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و برنامه دولت به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین و برنامه ملی دوازده‌گانه اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.

وی همچنین وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان بر مبنای این برنامه 12 گانه را ارائه کرد.

آخانی برنامه ملی ارتقای بهره‌وری، برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصاد، برنامه ملی عدالت‌بنیان کردن اقتصاد در توسعه عدالت اجتماعی را از جمله این برنامه‌های 12 گانه برشمرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied