شمانیوز
شما نیوز

هنوز 50 درصد فضاهای آموزشی غیراستانداردند

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 50 درصد مدارس غیراستاندارد استان تاکنون استانداردسازی شده‌اند اما هنوز 50 درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 50 درصد مدارس غیراستاندارد استان تاکنون استانداردسازی شده‌اند اما هنوز 50 درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر،"غلامرضا رجایی" ظهر امروز دوشنبه 19 بهمن‌ماه 94 در جمع خبرنگاران به اقدامات اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمان اشاره و اظهار کرد: براساس مصوبه سال 85 مجلس شورای اسلامی جهت استانداردسازی فضاهای آموزشی، یکسری شاخصه‌ها برای این امر ابلاغ شد.

وی افزود: براین اساس ما به شناسایی مدارس غیراستاندارد استان باتوجه به اولویت‌های آموزش و پرورش نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی اقدام کردیم، بدین ترتیب 644 مدرسه در قالب 3976 کلاس درس بازسازی شدند.

رجایی بیان کرد:92 پروژه مقاوم‌سازی در قالب 3245 کلاس درس تاکنون آماده بهره‌برداری شده‌اند همچنین 120 پروژه تخریب بازسازی با 798 کلاس درس در دست اجرا است که اگر اعتبار آنها به موقع تامین شود طی یکی دو سال آینده آماده خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در زمینه پروژه‌های غیراستاندارد نیز گفت: 50 درصد مدارس غیراستاندارد استان تاکنون استانداردسازی شده‌اند اما هنوز 50 درصد فضاهای آموزشی ما غیراستاندارد هستند.

وی افزود: همچنین هشت استخر و 16 سالن ورزشی در حال ساخت است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و برای اتمام این پروژه‌ها به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ساخت 105 کلاس درس توسط خیرین

رجایی به پروژه‌های استانی در دست اجرا نیز اشاره و اظهار کرد: 159 پروژه با 322 کلاس درس از محل طرح‌های استانی در دست اجرا هستند ضمن اینکه در حال حاضر 37 پروژه خیری با 105 کلاس درس در دست ساخت است که برخی از این پروژه‌ها به طور کامل توسط خیرین و برخی نیز با مشارکت آنها ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طی مدت یکی دو سال گذشته در پروژه‌های مختلفی همکاری کرده است، همچنین یکی از نهادهایی که با نوسازی مدارس در حال مشارکت است، بنیاد مستضعفین است که در شهرستان قلعه‌گنج به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: بنیاد مستضعفین تاکنون سه میلیارد تومان جهت ساخت 12 مدرسه با 50 کلاس درس را در قلعه‌گنج پرداخت کرده است.

وی به مدارس مسکن مهر نیز اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح نیز 9 مدرسه با 99 کلاس داریم اما متاسفانه تامین اعتبار این پروژه‌ها بسیار دشوار است.

رجایی به سیستم‌های گرمایشی استاندارد نیز اشاره کرد و گفت: از سال 92 مصوبه‌ای جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس سراسر کشور تصویب شد که براساس آن طی مدت دو سال 542پروژه با 3432 کلاس درس را استانداردسازی کردیم.

اختصاص 14 میلیارد تومان جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی

وی با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 14 میلیارد تومان جهت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی اختصاص داده شد ادامه داد: همچنین 283 مدرسه با 1294 کلاس درس به بخاری‌های تابشی مجهز و در سال جاری نیز 113 مدرسه با 771 کلاس و با 40 درصد اعتبارات استانداردسازی شده‌اند.

رجایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال مالی 94 تعداد 164 مدرسه دیگر با 1120 کلاس درس استانداردسازی شوند به شرطی که 60 درصد اعتبارات باقیمانده محقق شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: درمجموع در سال جاری 65 پروژه با 289 کلاس در مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد و مجموعاً 143 پروژه با 726 کلاس طی مدت دو سال و علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، آماده بهره‌برداری شدند.

وی به مدارس کپری هم اشاره کرد و گفت: از سال 76 مدارس کپری جنوب استان کرمان شناسایی شدند و نسبت به کپرزدایی اقدام کردیم بطوریکه از سال 79 در قالب پنج فاز نوسازی مدارس آغاز و نسبت به جمع‌آوری این کپرها اقدام شد.

رجایی افزود: در این زمینه 506 مدرسه با 1314 کلاس درس در منطقه جنوب استان استانداردسازی شدند اما هنوز هم در برخی مناطق جنوبی کلاس کپری وجود دارد که این مساله به دلیل شرایط آب و هوایی و ... اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در پایان با بیان اینکه سال گذشته رتبه سوم تحویل پروژه را در کشور کسب کرده‌ایم خاطرنشان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان کرمان موفق به دریافت گواهینامه ایزو9001 در بحث کیفیت شده است.

عکس تزئینی است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied