شمانیوز
شما نیوز

انتخاب 119 اثر برای حضور در بخش تخم‌ مرغ‌های نوروزی

دبیر بخش تخم‌ مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» از حضور طیف گسترده‌ای از هنرمندان حوزه تجسمی در این بخش خبر داد.

دبیر بخش تخم‌ مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» از حضور طیف گسترده‌ای از هنرمندان حوزه تجسمی در این بخش خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم اربابون با اشاره به این‌که طیف گسترده‌ای از هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی در این بخش حضور یافته‌اند، گفت: در این دوره خوشبختانه شاهد استقبال گسترده هنرمندان حوزه تجسمی بودیم، به همین دلیل کار برای هیات داوران بسیار سخت بود.

او افزود: هنرمندان گرافیست ایده‌های گرافیکی را روی حجم‌های تخم مرغی شکل پیاده کرده‌اند و هنرمندان مجسمه‌ساز نگاه حجمی‌تری به این بخش دارند. تصویرگران و نقاشان نیز گروه‌های دیگری هستند که در این بخش حضور فعالی داشتند.

اربابون درباره تعداد آثار رسیده به این بخش اظهار کرد: 694 هنرمند 2122 اثر به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری 11 ساعته، 119 اثر برای اجرا توسط هنرمندان انتخاب شدند.

دبیر بخش تخم‌ مرغ‌های نوروزی رویداد هنری «بهارستان» با اشاره به این‌که هنرمندان در مدت دو روز طرح‌های‌شان را روی حجم‌های تخم‌ مرغ شکل به اجرا در می‌آورند، گفت: 24 و 25 اسفند زمانی است که هنرمندان به اجرای طرح‌های‌شان در بوستان‌ها و پارک‌های بزرگ تهران می‌پردازند.

اربابون همچنین با اشاره به این‌که هنرمندان در گروه‌های سنی مختلف در این رویداد حضور یافته‌اند، اظهار کرد: از هنرمندان 17 - 18 ساله تا هنرمندان 50 ساله در بخش تخم مرغ‌های نوروزی آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

این هنرمند درباره معیارهای داوری نیز گفت: با توجه به تعداد زیاد آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود، با نگاهی سختگیرانه به انتخاب آثار پرداخته شد. اصالت اثر، محاسبه طرح برای اجرای آن روی حجم تخم مرغ شکل، خلاقیت و نوآوری از جمله مواردی بود که در انتخاب آثار در نظر گرفته شد. داوران بیش از این‌که به موضوع توجه کنند بر اصالت طرح‌ها تأکید داشتند و بر این اساس به انتخاب آثار پرداختند.

سالانه هنرهای شهری بهار تهران «بهارستان» با دبیرکلی سیدمجتبی موسوی و ریاست عیسی علیزاده، در بخش‌های گرافیک به دبیری کیانوش غریب‌پور، نقاشی به دبیری اردشیر میرمنگره، تخم‌ مرغ‌های نوروزی به دبیری میثم اربابون و بخش مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی به دبیری علیرضا فاضلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied