شمانیوز
شما نیوز

مسدود شدن راه‌های روستایی؛ دغدغه روزهای برفی

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی مهم‌ترین دغدغه عوامل راهداری در روزهای برفی به‌شمار می‌رود.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی مهم‌ترین دغدغه عوامل راهداری در روزهای برفی به‌شمار می‌رود.

جواد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه زنجان، با اشاره به بارش‌های صورت گرفته در استان، از مسدود شدن بیش از 50 راه ارتباطی روستایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد راه ارتباطی روستایی مسدود شده در استان، با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه، بیشترین راه‌های مسدود شده مربوط به راه‌های روستایی واقع در شهرستان‌های ماه‌نشان، ایجرود، خدابنده و زنجان بوده است.

‌وی با تأکید بر اینکه اکیپ راهداری استان همواره برای بازگشایی محورهای مواصلاتی مسدود شده (چه اصلی، چه فرعی و چه روستایی) در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برد، تصریح کرد: در حال حاضر استان زنجان از وجود 28 باب راهدارخانه در طول مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی برخوردار است که امسال با 450 نیرو و بیش از 225 دستگاه خودرو سبک و سنگین در این زمینه خدمات ارائه می‌دهد و خوشبختانه تا به امروز که چندین بار شاهد بروز کولاک در استان بودیم، توانسته است عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به بارش شدید برف در محورهای زنجان طارم و زنجان دندی تخت‌سلیمان، وضعیت محور زنجان بیجار و زنجان تهم چورزق را نیز دارای شرایط مشابه دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه در محورهای مذکور کولاک موضعی مشاهده می‌شود، به همین خاطر تردد در این محورها تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است. همچنین بارش باران موجب لغزندگی سطح محورهای استان به‌ویژه آزادراه زنجان قزوین و زنجان تبریز شده است.

‌مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از زنجیرچرخ در این محورها از طریق پلیس کنترل شده و از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای مذکور جلوگیری به‌عمل می‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه شرایط امروز محورهای مواصلاتی استان زنجان، از هموطنان انتظار می‌رود از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied