شمانیوز
شما نیوز

راه‌اندازی هفت واحد بوم‌گردی در استان یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌اندازی هفت واحد بوم‌گردی در سطح استان خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌اندازی هفت واحد بوم‌گردی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، محمدمهدی شرافت اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی نوعی از محل‌های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل‌ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است و با شیوه‌ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می‌شوند.

شرافت افزود: در حال حاضر مجوز ایجاد بیش از 50 اقامتگاه بوم‌گردی در بخش شهری و روستایی استان صادر شده و در این ایام هفت واحد دیگر در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، میبد و یزد آغاز به کار خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح استان یزد 60 دفتر خدمات مسافرتی مشغول به فعالیت هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام الله دهه مبارک فجر، چهار دفتر دیگر نیز به این آمار اضافه شده و به خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران مشغول خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: پایگاه پژوهشی شهر تاریخی ابرکوه نیز یکی از طرح‌های پژوهشی مهم و با اهمیت است که در این ایام الله افتتاح خواهد شد و کار خود را برای اجرای طرح‌های پژوهشی و بررسی برنامه‌های پیش رو در شهر تاریخی ابرکوه آغاز خواهد کرد.

وی افتتاح هتل سنتی گلشن در شهرستان میبد خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مرمت و تجهیز این هتل حدود 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در حال حاضر با افتتاح آن، 12 اتاق، 6 سوئیت و 40 تخت به آمار واحدهای اقامتی استان اضافه می‌شود.

شرافت یادآور شد: 22 طرح در حوزه‌ میراث فرهنگی و گردشگری استان افتتاح شده و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای طرح‌های مذکور 30 میلیارد ریال است. با بهره‌برداری از آنها 80 نفر اشتغال جدید در سطح استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied