شمانیوز
شما نیوز

کاهش نرخ خاموشی‌های یزد به کمتر از یک‌پنجم نرخ کشوری

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد کاهش عدم استمرار انرژی استان یزد را 179 دقیقه و کمتر از یک پنجم کشور خواند و از تلاش برای کاهش آن تا 21 دقیقه در چشنم‌انداز این شرکت یاد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد کاهش عدم استمرار انرژی استان یزد را 179 دقیقه و کمتر از یک پنجم کشور خواند و از تلاش برای کاهش آن تا 21 دقیقه در چشنم‌انداز این شرکت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، "محمد رضا صحتی" امروز در جمع اهالی رسانه، یکی از چشم‌اندازهای شرکت توزیع برق استان برای سال 1404 را کاهش عدم استمرار انرژی در سال به میزان 21 دقیقه به ازای هر مشترک اعلام کرد و گفت: این شاخص در حالی برای کل کشور حدود 1000 دقیقه است که در سال گذشته در استان یزد 179 دقیقه یعنی کمتر از یک پنجم کشور بوده است.

وی از فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش خاموشی و قطعی برق در استان را استفاده از روش خط گرم جهت سرویس و نگهداری شبکه بیان کرد و افزود: در همین راستا نیز در سال جاری یک‌هزار و 800 مورد کار به صورت خط گرم و شستشوی 900 کیلومتر شبکه فشار متوسط انجام شده که منجر به جلوگیری از اعمال 480 مگاوات ساعت خاموشی شده است.

این مسئول همچنین افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع را با یکی دیگر از این اقدامات اعلام کرد که با دسترسی سریع به محل عیب در شبکه و رفع به موقع آن و نیز مدیریت وضعیت شبکه‌ها منجر به کاهش نرخ خاموشی در استان شده است.

وی از دیگر چشم‌اندازهای سال 1404 شرکت توزیع برق استان را کاهش تلفات انرژی تا پنج درصد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای اجرایی مناسب، شاهد کاهش تلفات شبکه‌های برق استان بوده‌ایم.

وی متذکر شد: در راستای کاهش تلفات شبکه برق در استان اقداماتی از جمله تشکیل ساختار کارگروه کاهش تلفات شهرستانها، تدوین میثاق‌نامه کاهش تلفات، تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار، ابلاغ نصب کنتور مناطق روستایی و ییلاقی و جایابی و پیگیری نصب خازن فشار ضعیف در شبکه‌های جدید و جایابی بهینه خازن‌های موجود انجام شده است.

وی با اشاره به وجود قریب به 600 هزار مشترک توزیع برق در استان، مشترکان خانگی با سهم 22.5 درصد را بیشترین تعداد و کشاورزی را با قریب هشت هزار و 500 مشترک کمترین تعداد مشترکان برق استان برشمرد.

مدیرعامل توزیع برق استان با اشاره به بهر‌ه‌برداری از 81 طرح برق‌رسانی استان شامل توسعه و احداث، اصلاح و بهنیه‌سازی و روشنایی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 34 مورد از این طرح‌ها در بخش روستایی اماده بهره‌برداری شده است. از مجموع 973 روستای استان 99.73 درصد یا به عبارتی ۹۲۳ روستا از نعمت برق بهره‌مند هستند.

صحتی با بیان این که دو هزار و 135 چاه برق‌دار در استان یزد وجود دارد، گفت: کل چاه‌های استان یزد دو هزار و 212 مورد است که به عبارتی 96.5 درصد برق‌دار هستند.

وی به 550 میلیارد ریال بدهی مشترکان برق استان به این شرکت اشاره کرد و با ذکر این نکته که 40 درصد از برق تولیدی کشور از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود، ابراز امیدواری کرد با وصول این مطالبات بتوان برای مشترکان برق استمرار انرژی را تداوم بخشید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به پیک بار استان در سال جاری که معادل 1158 مگاوات بوده است، اقدامات صورت گرفته در جهت مدیریت مصرف در استان را یاداور شد و تصریح کرد: علاوه بر اقدامات ترویجی نظیر تجلیل از صنایع همکار در کاهش پیک بار و ادارات و خانواده‌های برگزیده مدیریت مصرف، در راستای جلب مشارکت صنایع در برنامه‌های تعطیلات و تعمیرات تابستانه، جلب مشترکان همکار در بخش کشاورزی، جلب مشترکان صنعتی همکار در طرح ذخیره عملیاتی و همچنین جلب مشارکت مولدهای خود تامین در ماه‌های گرم سال تلاش‌های موثری صورت گرفته است.

وی در ارتباط با استفاده از انرژی‌های نو و سیستم‌های فتوولتاییک نیز اعلام کرد: در راستای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، وزارت نیرو از محل بند 69 قانون بودجه سال 1392 اعتباراتی را جهت نصب رایگان سامانه‌های فتو ولتاییک برای مساجد،‌ اماکن زیارتی و واحد‌های آموزشی و همچنین تامین یارانه ویژه مشترکین خانگی متقاضی نصب سامانه‌های فتو ولتاییک تخصیص داده است که در همین راستا 400 کیلووات ظرفیت با اعتباری معادل 35 میلیارد ریال نصب شده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied