شمانیوز
شما نیوز

گزارش ایسنا از همایش «قانون‌مداری، اعتماد ملی و انتخابات»

درهمایش سراسری حزب اعتمادملی بر این نکته که اصلاح‌طلبان قطعا در انتخابات حضور خواهند یافت تاکید شد.

درهمایش سراسری حزب اعتمادملی بر این نکته که اصلاح‌طلبان قطعا در انتخابات حضور خواهند یافت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌السلام رسول منتجب نیا درهمایش سراسری حزب اعتمادملی که با عنوان «قانون‌مداری، اعتماد ملی و انتخابات» در بنیاد الهادی برگزار شد، سخن می گفت، خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان چاره ای جز حضور در انتخابات ندارند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: از اصلاح‌طلبان و جریان های اصلاح‌طلب می خواهم پس از انتخابات با حضور خود و با انسجام برای شکل گیری یک حرکت حزبی دامنه دار و ماندگار تلاش کنند.

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز در این همایش با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با نظامی که در تشکیل آن سهم اصلی را داشته‌اند قهر نمی‌کنند، گفت: ما خود را صاحب و مدیون به انقلاب می‌دانیم .

وی با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان منافع ملی را بر مصالح جناحی ترجیح داده و به دنبال پیگیری حضور جدی مردم در صحنه‌ها و تأثیرگذاری حداکثری آنها هستند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با توجه به ضرورت حضور در انتخابات، راهبرد خلق حماسه‌ای مشابه انتخابات 92 و حتی باشکوه‌تر از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا حاکمیت تدبیر و امید در کشور ادامه یابد.

عارف تأکید کرد: ما باید به صحنه بیاییم تا نشان دهیم که اصلاحات زنده است و مسئولیت خود را در قبال نظام و مردم انجام می‌دهد و در این انتخابات نیز حضوری جدی خواهد داشت تا اجازه ندهد مجلسی شکل گیرد که مانع تحقق برنامه‌های دولت باشد و نمایندگانش نیز شجاعت پیگیری مطالبات مردم را نداشته باشند.

علی مطهری اظهار کرد: باید بپذیریم که بعد مردمی نظام تضعیف شده و قطعا این موضوع به نفع کشور نیست و باید مردم با حضور خود جایگاه خود را تقویت کنند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این همایش طی سخنانی، اظهار کرد: امروز نهضت انقلاب اسلامی دچار دو آفت رخنه فرصت طلبان درآن و دیگری کم شدن خلوص نیت و در مقابل سهم خواهی شده است که در سالهای اخیر این موضوع تشدید شده و گروهی تلاش کرده‌اند که صاحبان اصلی انقلاب را نامحرم معرفی کنند و خود را انقلابی اصیل بدانند.

وی افزود: در این میان عده ای تلاش می‌کنند انقلابیون اصیل را به حاشیه برانند و افراد فرصت طلب را به متن انقلاب هدایت کنند.

علی مطهری در ادامه گفت: قهر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم باعث شد مجلسی تشکیل شود که به مراتب از مجالس قبلی و مجلس هشتم ضعیف تر بود، ولی در این دوره باید طوری مردم و جناح های مختلف مشارکت کنند تا با یک نشاط انتخاباتی یک خانه تکانی اصلی در مجلس ایجاد شود و موج امیدی که در خرداد 92 ایجاد شد ادامه یابد و با وجود رد صلاحیت ها نباید مردم دلسرد شوند و در انتخابات حضور نیابند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام طی سخنانی با بیان اینکه امروز اخلاق در جامعه ما در غربت به سر می برد، اظهار کرد: ما نیازمند شرایطی هستیم که در آن افراد حرمت یکدیگر را نگاه دارند، آبروی یکدیگر را نبرند و موازین یک رقابت عادلانه را رعایت کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه انجام کارهای بزرگ باید به افراد متخصص واگذار شود، افزود: ما در دولت فعلی تجربه کردیم که کار سیاست خارجی به کسانی سپرده شد که در این کار تخصص داشتند و نتیجه اش نیز به شکسته شدن بن بست چندین ساله در سیاست خارجی انجامید و ثابت کرد که ما ملتی قانون گرا و اهل تعامل هستیم.

هادی خامنه ای با اشاره به ضرورت توجه و حفظ مفهوم آزادی در گفتمان اصلاح طلبان، اظهار کرد: آزادی لازمه اندیشه و عقل است و باید آزادی مردم را تامین کرد و برای آنچه که بی بند و باری نامیده می شود حد و مرز قانونی مشخص کرد و جلوی آن را گرفت اما نه به این شکل که از برگزاری کنسرتی در یک شهر، اکران فیلمی در شهر دیگری و یا حضور فردی در جای دیگری جلوگیری شود و هر کس بر اساس سلیقه خود به اعمال نظر بپردازد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهی فرهنگی و آموزش کافی را نسبت به امور سیاسی کسب کنند، گفت: ما باید از گذشته خود درس بگیریم و در دوره انتخابات نیز از فرصت استفاده کرده و حرف حق را بیان کنیم و مردم نیز با کسب آموزش و ارتقای دانش خود در مسائل سیاسی و فرهنگی وارد عرصه تصمیم گیری برای سرنوشت خود شوند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied