شمانیوز
شما نیوز

سفیر روسیه در دمشق: با شروط انعطاف پذیر به سوریه سلاح می‌فرستیم

سفیر روسیه در دمشق با بیان این که روسیه سلاح‌هایی را به سوریه بر اساس شروط انعطاف پذیر می‌فرستد، بر اهمیت تقویت همکاری نظامی و فنی روسیه و سوریه در شرایط کنونی تاکید کرد.

سفیر روسیه در دمشق با بیان این که روسیه سلاح‌هایی را به سوریه بر اساس شروط انعطاف پذیر می‌فرستد، بر اهمیت تقویت همکاری نظامی و فنی روسیه و سوریه در شرایط کنونی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الکسندر کینشاک، سفیر روسیه در دمشق عنوان داشت: به این مساله توجه کردیم که توانایی‌های مالی دمشق در شرایط جنگ فرسایشی که تروریست‌ها آن را به پا کرده‌اند و همچنین به دلیل افت اقتصاد به صورت کلی و تحریم‌های غرب، بسیار کاهش یافته است و به همین دلیل، صادرات برخی سلاح‌ها به صورت رایگان یا بر اساس شروط انعطاف پذیر صورت می‌گیرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس تصریح کرد، مسکو از مکانیزم‌های مختلفی برای صادرات سلاح به دمشق استفاده می‌کند و مجهز کردن سوریه به سلاح و تجهیزات نظامی به صورت کاملا قانونی و طبق قانون بین المللی صورت می‌گیرد، چراکه مسکو این اقدام را بنا به درخواست دولت قانونی سوریه انجام می‌دهد.

این مقام روسی بر اهمیت افزایش همکاری نظامی فنی میان دو کشور در شرایط نزاع داخلی مسلحانه در سوریه تاکید کرد.

سفیر روسیه در سوریه با بیان این که مسکو توانست تلاش‌هایی را با برخی از گروه‌های مخالف میانه رو در سوریه هماهنگ کند، اعلام کرد، مسکو به تقویت همکاری با سوریه جهت مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

وی گفت: نمونه‌های مثبت از این گروه‌های میانه رو کم نیست و نمونه این مثال‌ها در تمامی جبهه‌های مقابله با گروه‌های تروریستی وجود دارد اما من در اینجا بنا به حساسیت بسیار این مساله نمی‌توانم این نمونه‌ها را نام ببرم.

وی تاکید کرد که موفقیت‌های نیروهای سوری احتمالا حامیان خارجی تروریست‌ها را به این سمت سوق می‌دهد تا جدیدترین انواع سلاح از جمله سامانه‌های هوایی قابل حمل را به آنها تحویل دهند که در پایان کار این تجهیزات به دست جبهه النصره و داعش خواهد افتاد.

کینشاک با بیان این که این امر به شعله‌ورتر شدن جنگ داخلی در سوریه و طولانی شدن روند مبارزه با تروریسم می‌انجامد، به این امر اشاره کرد که کمک‌های بسیاری از سوی کشورهای خارجی از جمله برخی از کشورهای همسایه به گروه‌های مسلح داده شده است که این امر پس از تغییر توازن قدرت‌ها در میدان نبرد به نفع نیروهای دولتی سوریه بیشتر می‌شود.

کینشاک همچنین گفت: در شرایط کنونی و طبق آنچه که من می‌دانم، انجام سفر جدید بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به مسکو در برنامه کاری نیست، اما ممکن است که این مساله در هر زمانی و در صورت اتخاذ تصمیمی از سوی رهبران دو کشور در این زمینه صورت بگیرد.

سفیر روسیه با بیان این که پیش بینی می‌کند که مسئولان ارشد روس در آینده‌ای نزدیک به دمشق سفر کنند، افزود تماس‌های کاری میان روسیه و سوریه به صورت فشرده در سطوح مختلف و در محافل گوناگون از جمله از طریق سفارت‌خانه‌ها در دو کشور و نمایندگی‌هایشان در سازمان‌های بین المللی در جریان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied