شمانیوز
شما نیوز

مرکل: قطعنامه پیرامون آتش بس در سوریه اجرایی شود

صدراعظم آلمان که به آنکارا سفر کرده، امروز دوشنبه با نخست‌وزیر ترکیه دیدار کرد و قسمت عمده مذاکرات درباره کاهش موج گسترده مهاجران و پناهجویان به اروپا است.

صدراعظم آلمان که به آنکارا سفر کرده، امروز دوشنبه با نخست‌وزیر ترکیه دیدار کرد و قسمت عمده مذاکرات درباره کاهش موج گسترده مهاجران و پناهجویان به اروپا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترکیه از اصلی‌ترین کشورها در مسیر اروپاست و برای تلاش‌های دیپلماتیک آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان با هدف کاهش موج پناهجویان از اهمیت خاصی برخوردار است. تنها در سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو وارد آلمان شدند که بسیاری از آنها از درگیری‌های سوریه، عراق و افغانستان گریخته بودند.

در همین حال، آنگلا مرکل در کنفرانس خبری با احمد داوود اوغلو با طرح این ادعا که "هزاران سوری در آماج بمباران روسی قرار دارند"، بر لزوم کارآمد شدن قطعنامه بین المللی برای آتش بس در سوریه تاکید کرد.

وی تاکید کرد: ما برای مقابله با بحران پناهجویان در اروپا تلاش می‌کنیم. ما با احمد داوود اوغلو در مورد مساله قاچاق انسان و بحران پناهجویان گفتگو کردیم.

همزمان، احمد داوود اوغلو در پی پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و تلاش ارتش برای بستن مسیر ترکیه به سوریه و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و سلاح به سوریه، این ادعا را مطرح کرد که "نظام سوریه و ایران تمایلی به راه حل مسالمت آمیز ندارند".

وی با قدردانی از آلمان به دلیل ایستادگی‌اش در کنار ترکیه و حمایتش از ترکیه در پرونده پناهجویان، تاکید کرد که ترکیه با آلمان به صورت مشترک برای مبارزه با عملیات قاچاق انسان از طریق فعال سازی شبکه مبارزه با آن عملیات فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: ما برای هماهنگی جهت "پایان بحران سوریه" و حملات روسیه که "غیرنظامیان" را در هدف قرار می‌دهد، تلاش خواهیم کرد.

داوود اوغلو عنوان داشت که اتحادیه اروپا سه میلیارد یورو برای پناهجویان اختصاص داد و این اموال به آنها و نه به ترکیه برای خدمات آموزشی و درمانی برای پناهجویان اختصاص می‌یابد.

مرکل در پیام ویدیویی هفتگی خود گفته بود: کشورهای اتحادیه اروپا موافقند که این بلوک سیاسی - اقتصادی باید از مرزهای خارجی خود بهتر مراقبت کند و به همین دلیل است که وی به دنبال راه‌حل راهی ترکیه شده است. مرکل روز شنبه گفت: گمان نمی‌کنم که اروپا بتواند کاملا خودش را از زیر بار مسوولیت پناهجویان خالی کند. تمام کشورها باید سهم مناسبی از پناهجویان را بپذیرند و به وظیفه‌اشان عمل کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied