شمانیوز
شما نیوز

حمایت کمیته امداد از 333 هزار دانش‌آموز

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه 333 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از مجموع 333 هزار دانش‌آموز تحت پوشش 32 هزار نفر مورد هدایت تحصیلی قرار گرفته و به مدارس کار و دانش هدایت شده‌اند. اولویت امداد، این مدارس است چرا که شغل این افراد در آینده را تضمین می‌کند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه 333 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از مجموع 333 هزار دانش‌آموز تحت پوشش 32 هزار نفر مورد هدایت تحصیلی قرار گرفته و به مدارس کار و دانش هدایت شده‌اند. اولویت امداد، این مدارس است چرا که شغل این افراد در آینده را تضمین می‌کند.

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان کمیته امداد، در 45 هزار مدرسه سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که در تمامی این مدارس رابط هایی اعم از مدیر، معاون یا معاون پرورشی انتخاب شده که مسوولیت نظارت بر رفتار و تحصیل دانش آموزان امداد را به صورت افتخاری و محرمانه برعهده دارند.

سالیانه حدود 11 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد به دانشگاه‌ها راه می‌یابند

وی در خصوص آمار قبولی دانش‌آموزان این نهاد در کنکور سراسری نیز اظهار کرد: هر ساله حدود 11 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش به دانشگاه‌ها راه پیدا می‌کنند که از این تعداد حدود 35 درصد وارد دانشگاه‌های دولتی، حدود 22 الی 25 درصد دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی و همچنین 45 الی46 درصد در دانشگاه آزاد مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد خدمات ویژه دوره پیش‌دانشگاهی اعم از کلاس‌های کنکور، مشاوره و انتخاب رشته را برای این دانش‌آموزان برگزار می‌کند؛ همچنین آنکه در حال حاضر کمیته امداد با موسسات مختلف آموزشی ویژه آمادگی‌های پیش از کنکور طرف قرارداد است.

حضور 600 دانش آموز تیزهوش و 2773 دانش‌آموز نخبه و 65 مخترع در کمیته امداد

میرشکار در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر 600 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در مدارس تیزهوشان مشغول تحصیل هستند علاوه بر آن 2773 نفر نیز نخبه و استعداد برتر بوده که حدود 90 نفر آن عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و 65 مخترع نیز با اختراعات ثبت شده و 346 حافظ کل قرآن نیز در امداد مشغول تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین اظهار کرد: در حال حاضر 6900 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش روستایی که امکانات تحصیلی ندارند در 95 خوابگاه شبانه‌روزی کمیته امداد مستقر هستند که این خوابگاه‌ها دارای برنامه‌های ویژه تحصیلی و تربیتی بوده که عمدتا در مناطق کمتر برخوردار و روستایی قرار دارند.

میرشکار در این خصوص تصریح کرد: خوشبختانه طی 24 سال گذشته بیش از 180 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد از این مجتمع‌های خوابگاهی فرهنگی بهره‌مند شده‌اند که خروجی آنها نسلی جوان، انقلابی، استعداد برتر و همچنین افرادی است که عمدتا توانسته‌اند در دانشگاه‌ها و رشته‌های خوب دیگر پذیرفته شده و بسیاری دیگر از آنها توانسته‌اند نقش‌های بسیار مهمی را در نظام ایفا کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین در پایان عنوان کرد: در حال حاضر در مجلس نهم شورای اسلامی دو تن از نمایندگان مجلس از خوابگاه‌های کمیته امداد در دوران تحصیل خود بهره‌مند شده و علاوه بر آن مدیران و فرماندارانی در کشور وجود دارند که ساکن خوابگاه‌های فرهنگی امداد بوده‌اند که این امر نشان‌دهنده نقش تربیتی این خوابگاه‌ها است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied