شمانیوز
شما نیوز

چه کسانی می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند؟

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش چگونگی تحصیل در مدارس آموزش از راه دور را تشریح کرد و گفت: 200 هزار دانش آموز در 1722 مدرسه آموزش از راه دور مشغول تحصیل‌اند و این ظرفیت تا 10 برابر قابل افزایش است.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش چگونگی تحصیل در مدارس آموزش از راه دور را تشریح کرد و گفت: 200 هزار دانش آموز در 1722 مدرسه آموزش از راه دور مشغول تحصیل‌اند و این ظرفیت تا 10 برابر قابل افزایش است.

شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با بیان اینکه ادامه تحصیل بزرگسالان به دوطریق آموزش حضوری در نهضت سوادآموزی و آموزش نیمه حضوری در مدارس آموزش از راه دور دنبال می‌شود اظهار کرد: برای هر واحد حداقل شش ساعت رفع اشکال پیش بینی شده، ولی فرد می تواند با محتوای خودخوان آماده شده، درسش را ادامه دهد.

وی افزود: تمام کسانی که فرصت اول تحصیل را از دست داده‌اند می‌توانند مخاطب ما باشند. این افراد دو دسته هستند. دسته نخست کودکان لازم التعلیم‌اند؛ البته نهضت سوادآموزی هم گام‌های خوبی برای آموزش کودکان لازم التعلیم برداشته است.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعلا متوسطه اول و دوم را پوشش می‌دهیم اظهار کرد: مدارس آموزش از راه دور از مجراهای خوب تحقق عدالت آموزشی در کشور هستند. در حال حاضر روستاهایی را در کشور داریم که یک دانش آموز دارند و یک مدرسه برای آنها دایر شده است. قیمت تمام شده برای این یک دانش آموز رقمی بالا و به صرفه نیست، اما با مدل آموزش از راه دور با صرف یک چهارم هزینه می‌توان این اقدام را پیش برد.

شاهمرادی افزود: گروه دوم نیز بزرگسالان هستند که در سطح جامعه در حرفه‌های مختلف مشغول بکارند و یا زنان خانه دار یا معلولان که سختی در تردد دارند می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت 1722 مدرسه آموزش از راه دور در سطح کشور گفت: 200 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل‌اند و ظرفیت ما تا 10 برابر قابل افزایش است. متاسفانه علی رغم ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد این سیستم چندان شناخته شده نیست و بسیاری نمی‌دانند چنین سیستمی وجود دارد. ما علاوه بر این می‌توانیم داوطلبان خارج از کشور را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش افزود: ادارات آموزش و پرورش اطلاعات مدارس ما را در اختیار دارند و فهرست مدارس مجاز در پایگاه‌های اطلاع رسانی موجود درج شده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied