شمانیوز
شما نیوز

اخوان: چرا برای پخش لیگ ژیمناستیک از فدراسیون پول می‌خواهند

رییس سازمان لیگ برتر ژیمناستیک با اشاره به برگزاری مرحله دوم و نهایی لیگ باشگاه‌های ژیمناستیک هنری در روزهای 13 و 14 اسفندماه گفت: امیدوارم با استقبال تیم‌های مطرح از مرحله دوم لیگ، دوباره شاهد فرمالیته برگزار شدن لیگ برتر ژیمناستیک نباشیم.

رییس سازمان لیگ برتر ژیمناستیک با اشاره به برگزاری مرحله دوم و نهایی لیگ باشگاه‌های ژیمناستیک هنری در روزهای 13 و 14 اسفندماه گفت: امیدوارم با استقبال تیم‌های مطرح از مرحله دوم لیگ، دوباره شاهد فرمالیته برگزار شدن لیگ برتر ژیمناستیک نباشیم.

حامد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در ارزیابی از مرحله دوم و نهایی لیگ برتر ژیمناستیک هنری باشگاه‌های کشور اظهار کرد: در مرحله اول تنها 8 تیم از جمله هرمزگان، زنجان، همدان، قزوین و خراسان رضوی شرکت کرده بودند و به دلیل عدم حضور تیم‌های مطرح و بویژه ملی‌پوشان لیگی پویا و با کیفیتی نداشتیم. در حقیقت لیگ به صورت فرمالیته برگزار شد اما انتظار داریم در مرحله دوم و نهایی این رقابت‌ها حداقل تیم‌های بهتری اعلام آمادگی کنند تا شاهد برگزاری لیگ به معنای واقعی باشیم. البته بعید می‌دانم در مرحله نهایی لیگ ژیمناستیک هنری، اتفاق خاصی بیفتد و شاهد افزایش تعداد تیم‌ها باشیم. اما به هر صورت تا زمان برگزاری مسابقه‌های لیگ منتظر اعلام آمادگی تیم‌ها هستیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم لیگ باشگاه‌های ژیمناستیک هنری را با کیفیت بهتری برگزار کنیم، بنا داریم در سال 95 با تفکیک لیگ برتر ژیمناستیک جوانان و بزرگسالان، تعداد تیم‌های بیشتری را درگیر لیگ کنیم. در حقیقت تمام تلاش ما این است که لیگ ژیمناستیک هنری را به روزهای اوج خود که طی سال‌های 90 تا 92 شاهد آن بودم، برسانیم تا علاوه بر حضور تیم‌های زیاد، ملی‌پوشان نیز از لیگ استقبال کنند.

اخوان اضافه کرد: یکی از عوامل پویایی لیگ، حضور اسپانسر و پخش رقابت‌های لیگ از صداوسیماست. متاسفانه صداوسیما برای پخش مسابقه‌ها پول می‌خواهد و پرداخت آن توسط سازمان لیگ میسر نیست. پیش از این چون فدراسیون مسئول برگزاری لیگ برتر بود، تمام هزینه‌های لیگ توسط فدراسیون پرداخت می‌شد و تیم‌ها دیگر مجبور نبودند برای حضور در لیگ در قبال هر یک از ورزشکاران خود هزینه‌های پرداخت کنند، اما مدت 2 سالی که وزارت ورزش و جوانان فدراسیون را از پرداخت هزینه برای برگزاری لیگ برتر منع کرده است. لیگ برتر ژیمناستیک شرایط خوبی ندارد و تیم‌ها حاضر نیستند برای شرکت در لیگ هزینه کنند بنابراین اگر وزارت ورزش و جوانان این منع قانونی را بردارد و از فدراسیون به عنوان مسئول برگزار کننده لیگ حمایت کند، قطعا شاهد برگزاری لیگی با کیفیت در ژیمناستیک هنری طی سال‌های آینده خواهیم بود.

اخوان خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر پولی که یک ورزشکار تیم ملی برای شرکت در لیگ برتر ژیمناستیک دریافت می‌کرد، چیزی در حدود 3 میلیون تومان بود که واقعا نسبت به سایر لیگ‌ها مبلغ ناچیزی بود. حال اگر لیگ برای ملی‌پوشان درآمدی ندارد، حداقل از فدراسیون انتظار داریم سازمان لیگ را مجبور نکند تا از تیم‌ها برای حضور در لیگ پول دریافت کند. ضمن اینکه وقتی صداوسیما برای پخش لیگ ژیمناستیک از سازمان لیگ به طور غیر مستقیم پول می‌خواهد، ما چطور می‌توانیم شرایط را برای برگزاری لیگ فراهم کنیم.

رییس سازمان لیگ برتر ژیمناستیک هنری در پایان اضافه کرد: به نظر می‌رسد فدراسیون به دنبال جذب اسپانسر برای لیگ برتر است و برای این منظور یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون را برای جذب سرمایه‌گذار انتخاب کرده است. امیدوارم این اتفاق هرچه‌ سریع‌تر بیفتد تا سال آینده، دیگر شاهد فرمالیته برگزار شدن لیگ برتر نباشیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied