شمانیوز
شما نیوز

آغاز رقابت‌های گرند پری شطرنج جهان به میزبانی تهران

مسابقات گرند پری شطرنج بانوان جهان با حضور یازده شطرنج باز برتر جهان و سارا خادم الشریعه به عنوان نماینده ایران از پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

مسابقات گرند پری شطرنج بانوان جهان با حضور یازده شطرنج باز برتر جهان و سارا خادم الشریعه به عنوان نماینده ایران از پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسابقات گرند پری شطرنج بانوان جهان از روز پنجشنبه 22 بهمن مصادف با انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز می شود. این برای نخستین بار است که ایران میزبانی جهانی ورزش بانوان را بر عهده دارد و قرار است یازده بانوی برتر شطرنج باز دنیا را در تهران گرد هم آورد. نماینده ایران در رقابت های جایزه بزرگ سارا سادات خادم الشریعه است.

رقابت های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان هر دو سال یکبار توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) برگزار می شود. اولین دوره رقابت های گرندپری شطرنج بانوان جهان به سال 2009 بر می‌گردد و در هر سه دوره از این رقابت‌ها هو ییفان ، بانوی شماره یک شطرنج جهان از کشور چین به عنوان قهرمانی رسیده است.

در هر دوره از رقابت های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان 16 تن از برترین های این رشته حضور دارند. نفرات اول تا چهارم مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان، شش نفر نخست لیست ریتینگ فدراسیون جهانی شطرنج، چهار نفر سهمیه کشورهای میزبان و دو نفر سهمیه رئیس فیده ترکیب 16 نفره این شطرنجبازان را تشکیل می دهد.

هر دوره مسابقات گرندپری در چهار مرحله برگزار می شود که مرحله نخست این دوره از رقابت‌ها مهر ماه امسال در موناکو برگزار شد و مرحله دوم در ایران، مرحله سوم در چین و مرحله چهارم در گرجستان برگزار خواهد شد.

در هر مرحله از این رقابت ها 12 شطرنجباز از میان این 16 شطرنجباز حضور دارند. نفر نخست رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به صورت مستقیم به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان راه می یابد.

**‌ اسامی دوازده شطرنج باز حاضر در رقابت ها به شرح زیر است:

هومپی کونرو، نانا زاگنیدزه، ونجون جو، والنتینا گونینا، شوئه ژائو، پیا کراملینگ، دروناوالی هاریکا، نتوانتا استفانووا، نینو باتسیاشویلی، اتالیا پوگونینا، ناتالیا ژوکووا و سارا سادات خادم الشریعه

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied