شمانیوز
شما نیوز

استاندار خوزستان: استفاده از تکنولوژی به رفع عقب‌افتادگی‌ استان کمک می‌کند

استاندار خوزستان گفت: یکی از راه‌های عبور و پیمایش عقب‌افتادگی استان استفاده از تکنولوژی است که باید با توجه به این مساله برای توسعه استان و به روز شدن آن تلاش کرد.

استاندار خوزستان گفت: یکی از راه‌های عبور و پیمایش عقب‌افتادگی استان استفاده از تکنولوژی است که باید با توجه به این مساله برای توسعه استان و به روز شدن آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: کشور با همه محرومیت‌ها به روز است و مملکت به گونه‌ای است که در همه زمینه‌های علمی و فناوری حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: وزیر با ابزار و امکانات به روزی که در اختیار دارد، می‌تواند در دفتر خود بنشیند و به صورت ستادی در بخش‌های مختلف مدیریت کند اما حضور میدانی و پرتردد وزیر و معاونین وی بیانگر این مساله است که توسعه استان‌ها و نظارت بر آن‌ها بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد.

واعظی تصریح کرد: امیدواریم این حضور و نوع تصمیمات استمرار پیدا کند تا شاهد پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف باشیم و یکی از گام‌های مؤثری که عامل تحول استان در بخش‌های مختلف است، همین مساله است.

وی عنوان کرد: استان خوزستان از لحاظ جمعیت و سرمایه‌های ملی و منابع خدادادی جزو پنج استان اول کشور قرار دارد و در استان خوزستان بود که جایی که فناوری مستقر شد و صنعت پا گرفت و فرهنگ فناوری جا افتاد و این مساله خوزستان را به استانی ملی تبدیل کرد.

عملیاتی شدن طرح احراز هویت برخط

در ادامه این نشست محسن سزاری، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در حوزه فناوری در استان بحث احراز هویت برخط بوده که از نیمه اول امسال این مساله عملیاتی شده است.

وی افزود: یکسری از قوانین باید در جهت تسهیل دولت الکترونیک بازنگری شود تا بتوان به سرعت به این مساله دست پیدا کرد و شاهد توسعه این پروژه باشیم.

همچنین علیرضا ملکی جهان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در این نشست اظهار کرد: از جمله اقداماتی که به منظور توسعه دولت الکترونیک انجام گرفته، برگزاری شورای اداری تحت عنوان کارگروه توسعه الکترونیک با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف به منظور تعیین نقشه راه دولت الکترونیک در استان بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در این زمینه برگزاری دو سمینار با موضوع دولت الکترونیک و برگزاری بیش از 7 نشست با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف که منجر به تصویب مصوباتی شد که در قالب صورتجلسه به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد تا در این زمینه‌ها اقدامات مختلفی انجام گیرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied