شمانیوز
شما نیوز

رشد تولیدات صنعتی در سومین فصل متوالی منفی شد

رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: رشد تولیدات صنعتی در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی 24.7 درصد اعلام شده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: رشد تولیدات صنعتی در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی 24.7 درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مهمترین اتفاقات اقتصادی کشور در یک ماه گذشته اظهار کرد: مهمترین اتفاق اخیر سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه بود که در این سفر حدود 100 نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی هم حضور داشتند.

وی افزود: در این سفر قراردادهای موفقیت آمیزی در زمینه خرید هواپیما،خودرو،انرژی و معدن به امضا رسید.

خوانساری ادامه داد: مهمترین قراردادی که در این سفر اتفاق افتاد قرارداد خرید هواپیما بود که شاید بتوان گفت 30 سال منتظر چنین قراردادی بودیم. امیدواریم که با آمدن این هواپیماها ناوگان هوایی ما به روز شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: همچنین در زمینه انرژی،معدن و خودرو قراردادهای خوبی بسته شد اما امیدواریم در آینده بخش خصوصی بیشتر و موثرتر در این قراردادها حضور پیدا کند و از امتیازهایی این کشورها برای فاینانس و بیمه استفاده کند.

خوانساری همچنین به سفر اخیر رییس جمهور چین به ایران اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر قرارداد مطلوبی در زمینه ریلی و خرید قطارهای تندرو بسته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: اتاق طبق گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی رشد تولید صنعتی در پاییر 1394 نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل منفی 24.8 درصد بوده است و این آمار نشان می دهد که در سومین فصل متوالی رشد تولید صنعتی منفی شده است، همچنین از سوی دیگر در همین دوره زمانی رشد فروش صنعتی منفی 19 درصد بوده است.

به گفته رییس اتاق بازرگانی تهران رشد تمام صنایع به غیر از صنایع دارویی و غذایی در یک سال منفی بوده است.

وی تصریح کرد: استمرار رشد منفی در پاییز سال جاری نشان از تعمیق رکود در بخش تولید صنایع است و بهترین راهکاری که می تواند برای خروج از این رکود موثر باشد توجه به صادرات است و پیشنهاد ما این است که دولت راه هایی که می تواند منجر به تقویت صادرات شود را دنبال کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied