شمانیوز
شما نیوز

کانادا حملات هوایی علیه داعش را در عراق و سوریه متوقف می‌کند

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور در نظر دارد شش جنگنده خود را که به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه می پردازند، از این مناطق خارج سازد.

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور در نظر دارد شش جنگنده خود را که به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه می پردازند، از این مناطق خارج سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به معنای پایان دادن به نقش عملیاتی این کشور در مبارزه با داعش در عراق و سوریه خواهد بود.

با این حال، دولت کانادا اعلام کرد که این کشور تعداد مربیان نظامی خود را به منظور آموزش نیروهای کرد در شمال عراق سه برابر خواهد کرد تا بدین‌ ترتیب تعداد این نیروها به حدود 200 تن برسد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در هر عملیاتی شما باید انتخاب کنید. ما این توانمندی را نداریم که دست به هر کاری بزنیم. بر اساس تصمیمی که گرفته ایم به دنبال آن هستیم که بهترین کاری را که می توانیم انجام دهیم تا به منطقه کمک کنیم و در این راستا به دنبال استفاده از روش‌های صحیح هستیم.

ترودو افزود: بهترین راه برای ایجاد ثبات بلندمدت کمک به ساکنان محلی برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایشان است.

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: افرادی که هر روزه به دست داعش کشته می شوند به کمک ما نیاز دارند.

دولت کانادا اعلام کرده است که این کشور به عملیات‌های هوایی خود تا 22 فوریه خاتمه می بخشد اما پروازهای اطلاعاتی دو هواپیمای کانادایی در منطقه همچنان ادامه خواهد داشت و این کشور به آموزش نیروهای نظامی در منطقه نیز ادامه خواهد داد.

ترودو گفت که ماموریت نظامی جدید کشورش احتمالا دست‌کم برای دو سال آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن ارزیابی‌های مجدد انجام خواهد گرفت.

دولت کانادا تاکید کرده بود که حملات هوایی‌اش علیه مواضع داعش را در سوریه وعراق متوقف خواهد کرد و جنگنده‌هایش را 22 فوریه به کشورش بازمی گرداند.

هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر و دیگر مسئولان کشورش گفت: مقابل بیرون کشیدن جنگنده‌ها، اوتاوا تعداد مربیان نظامی در منطقه را به 210 تن خواهد رساند در حالی که به ارائه پهپادها و نیز کمک‌های سوختی به ائتلاف ضد داعش ادامه خواهد داد.

به گفته مسئولان، دولت کانادا همچنین طی سه سال آینده یک میلیارد دلار کانادا (718 میلیون دلار آمریکا) را برای کمک‌های انسانی و توسعه به خاورمیانه ارائه خواهد کرد.

در همین حال، پنتاگون در واکنش به تصمیم کانادا برای سه برابر کردن نیروهای خود جهت آموزش نیروهای کرد در عراق از این اقدام استقبال کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied