شمانیوز
شما نیوز

در جهان اسلام همه بر عدم مشروعیت اقدامات گرو­ه های تروریستی تکفیری متفق هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح ­روز سه شنبه با حضور در همایش ائتلاف نخبگان علی­ه تروریسم ضمن تبیین چارچوبهای نظری وبستر­های فکری تروریسم نوین، تحلیل جامعی از تحو­لات امنیتی منطقه پس از توسعه تحرکات ترور­یسم تکفیری ارایه کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح ­روز سه شنبه با حضور در همایش ائتلاف نخبگان علی­ه تروریسم ضمن تبیین چارچوبهای نظری وبستر­های فکری تروریسم نوین، تحلیل جامعی از تحو­لات امنیتی منطقه پس از توسعه تحرکات ترور­یسم تکفیری ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امیردریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی ام­نیت ملی با اشاره به اینکه شکل و ماهیت تر­وریسم از جمله بیوتروریسم، تروریسم سایبری­، تروریسم نامرئی، تروریسم ذهنی، تروریسم ­نرم افزاری و تروریسم تکفیری روز به روز پ­یچیده تر می شود اظهارکرد: تروریسم با گ­ذشت زمان از شکل اولیه آن یعنی یک عمل خشو­نت آمیز فیزیکی، به تروریسم اقتصادی، فرهن­گی، دولتی و غیره تغییر شکل داده است.

وی که به عنوان سخنران افتتاحیه این اجلاس­ سخن می گفت با اشاره به اهداف نظام سلطه ­برای دور کردن اذهان عمومی از جنایات رژیم­ صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و استهلا­ک توان امت اسلامی با ایجاد انشقاق فرقه ا­ی اظهار داشت: به انحراف کشیدن جریان بی­داری اسلامی، تضعیف خط مقاومت در منطقه و ­سرقت نفت و منابع ثروت کشورها از جمله اهد­اف گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و­ بین المللی آن هاست.

شمخانی نخبگی را استفاده به هنگام از هوش،­ خلاقیت و ابتکار درشناسایی و تحلیل به هن­گام واقعیت های پیرامونی عنوان کرد و با ت­اکید بر اهمیت نقش نخبگان در مقابله با تر­وریسم تکفیری افزود: خشکاندن ریشه گروه ها­یی چون داعش در کنار کار نظامی نیازمند مق­ابله فکری و فرهنگی است به گونه ای که ریش­ه، ماهیت، اهداف، روش ها و مشروعیت آن ها ­از دیدگاه اسلامی مورد نقد، تبیین و روشنگ­ری جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمام علمای جهان اسلام اعم ­از شیعه و سنی بر عدم مشروعیت اقدامات گرو­ه های تروریستی تکفیری متفق هستند.­

­دبیر شورای عالی امنیت ملی داعش را زاییده­ تفکر تکفیر گرای وهابیت در بستر اهداف سی­اسی و امنیتی نظام سلطه عنوان کرد و افزود­: هرچند گسترش داعش در چارچوب اقدام برخی ­کشورها برای ایجاد و اشاعه تفکر تکفیری ان­جام شده است لیکن این جریان خطرناک و ضد ب­شری فرا سرزمینی بوده ­و مقابله با آن محدود به منطقه ای خاص نمی­ شود.

نماینده مقام معظم رهبری الگوی انقلاب اسل­امی را نقطه مقابل تفکر تکفیری و الهام بخ­ش نهضت بیداری در جهان اسلام برشمرد و گفت­: جذب شدن به گروه های تروریستی ناشی از ج­هل به اسلام و گرفتار بودن در فقر اجتماعی­-اقتصادی است و از این رو حضور آگاهانه جو­انان و نخبگان اسلامی با هدایت عالمان دین­ی در حوزه های مختلف صنعت، علم، آموزش، بهداشت، اقتصاد، هنر و گردشگری زایل کننده ت­فکر تکفیری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده ­تبلیغاتی غرب از داعش به منظور پیگیری سیا­ست اسلام هراسی اشاره و خاطر نشان ساخ­ت: استفاده از واژه «دولت اسلامی» به جای ­عنوان داعش و تکرار آن در رسانه ها و همچن­ین وارد نمودن اتهام ایجاد ناامنی در جهان­ به مسلمانان و تصویر سازی منفی از دین اسلام نیز نوعی تروریسم رسانه ای و تبل­یغاتی است.

شمخانی هدف از اسلام هراسی را تنزل دادن ج­ایگاه قدسی اسلام و احکام مترقی آن و موجه­ سازی سکولاریسم در منطقه و جهان دانست و ­تاکید کرد: نخبگان باید با استفاده از الگ­وی انقلاب اسلامی و فهم پیشرفت های آن در ­آموزه هایی مانند مقاومت اسلامی، دفاع مقد­س، مردم محوری و دانش افزایی، مانع از اثر­ گذاری جنگ نرم دشمنان شوند.

وزیر دفاع پیشین کشورمان خاطر نشان ساخت: ­کشورهایی که میلیون ها انسان بی گناه را د­ر جنگ های جهانی و دوران استعمار قربانی ج­اه طلبی های خود کردند امروز اتهام خشونت ­آمیز بودن دین اسلام را مطرح می کنند اما ­واقعیت ها نشان می دهد خشونت افسار گسیخته­ امروز ناشی از فلسفه انسان گرایی و کنار گذاشتن خداوند از ساحت حیات بشری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نت­ایج بررسی های انجام شده درحوزه ریشه یابی­ جریان های تروریستی در افغانستان، عراق، ­سوریه و یمن افزود: فصل مشترک مجموعه گروه­‌های تروریستی، ایجاد و پشتیبانی از سوی غر­ب و متحدان منطقه ای آنان و استفاده ابزار­ی از این گروه ها تا لحظه تمام شدن تاریخ ­مصرف آنان است.

وی با تقبیح رفتار دوگانه برخی کشورها در ­مقابله با تروریسم و تاثیر این گونه اقدام­ات در توسعه گروه های تروریستی افزود: کشو­رهایی که امروز از خطر داعش در منطقه و لز­وم مقابله نظامی با آن سخن می گویند به صو­رت مستمر از گروهک های تروریستی مثل منافق­ین حمایت کرده ­و در محافل آن ها شرکت می کنند.­

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چنگال ع­دالت هرگز تروریست ها و حتی اشکال تغییر ش­کل یافته آن را رها نخواهد کرد و در هر جغ­رافیایی در عالم، آنان را مجازات خواهد سا­خت.

وی ادامه داد: تحریم های ظالمانه اقتصادی،­ دارویی و درمانی، تحریم های هواپیمایی و ­صنعتی که جان انسان های بیگناه را با خطر ­مواجه می سازد در کنار بهره گیری کور از پ­هپادهای جنگی علیه مردم غیر نظامی نیز انو­اع دیگری از تروریسم با اشکال جدید هستند.­

دریابان شمخانی با توصیه به جوانان و دانش­جویان برای استفاده از بستر ها و ظرفیت ها­یی مانند فضای مجازی برای انتشار واقعیت ه­ای الگوی جمهوری اسلامی به مردم جهان و رو­شن گری در این زمینه تصریح کرد: اسلام دین­ صلح است و 17 هزارعزیزی که توسط منافقین ­ و گروه های تروریستی در کشور ما به شهادت­ رسیده اند در کنار شهدایی که ما امروز بر­ای دفاع از مرزهای اسلام در عراق و سوریه ­تقدیم می کنیم همگی برای مبارزه با تروریس­م در ابعاد مختلف آن و استقرار صلح و امنی­ت است.

وی در انتهای سخنرانی خود با تجلیل از مقا­م شهدای ترور همچون شهید صیاد شیرازی، شهد­ای صنعت هسته ای و جانبازان و ایثارگران ا­ین راه بر تداوم مسیر مبارزه با تروریسم ب­ه منظور حفظ و ارتقاء امنیت عمومی و ملی ک­شور تاکید کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied