شمانیوز
شما نیوز

نمایندگان عرب کنست از حضور جلسات پارلمان محروم شدند

"کمیته اخلاق" کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سه نماینده عرب خود را به دلیل ملاقات با تعدادی از خانواده‌های شهدای فلسطینی به مدت چند ماه از حضور در جلسات پارلمان محروم کرد.

"کمیته اخلاق" کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سه نماینده عرب خود را به دلیل ملاقات با تعدادی از خانواده‌های شهدای فلسطینی به مدت چند ماه از حضور در جلسات پارلمان محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمیته اخلاق کنست طی رایی حنین زعبی و باسل غطاس، دو نماینده عرب این پارلمان را به مدت چهار ماه و جمال زحالقة، دیگر نماینده عرب کنست را به مدت دو ماه از شرکت در جلسات محروم کرد.

این شبکه تلویزیونی افزود: این تصمیم پس از ارائه صدها مورد شکایت علیه این نمایندگان به دلیل ملاقات با خانواده‌های عاملان اجرای عملیات علیه شهرک نشین‌ها اتخاذ شد.

این تصمیم به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اتخاذ شد.

نتانیاهو پس از دیدار این سه نماینده با خانواده‌های شهدای فلسطینی که این رژیم از چند ماه قبل از تحویل اجساد آنها به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند، اظهارات تحریک‌آمیز خود را در کنست آغاز کرد.

در یکی از جلسات عمومی کنست، درگیری لفظی شدید میان این سه نماینده و نتانیاهو شکل گرفت که در نهایت زحالقه از جلسه اخراج شد.

جمال زحالقه در جلسه پارلمان نتانیاهو را فاشیست خواند.

همزمان فراکسیون‌های ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی مبنی بر "تعلیق عضویت هر یک از نمایندگان کنست به دلیل اقدامات نامناسب" را تصویب کردند.

حنین زعبی، یکی از این سه نماینده در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: مسئولان اسرائیل در راستای رام کردن فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند اما هرگز در این کار موفق نخواهند شد.

زعبی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند بر اراده فلسطینی‌ها مسلط شود، گفت: من و دیگر اعراب 1948 که در اصل فلسطینی هستند هرگز از قدس و کمک به مردم آن و دیگر فلسطینی‌ها چه در داخل خط سبز و چه خارج آن دست برنخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ممانعت کنست از ورود ما به جلسات علاوه بر مجازات ما به دلیل موضعگیری‌هایی که در حمایت از فسطینی‌ها داریم، در راستای اهداف سیاسی است که نتانیاهو و دولتش دنبال می‌کنند.

این نماینده عرب کنست در پایان تاکید کرد: صلاحیت قانونی ما با آرائی که شهروندان داده‌اند تعیین می‌شود نه براساس رویکردهای دیگر اعضای کنست.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied