شمانیوز
شما نیوز

آنکارا: ممکن است 600 هزار سوری دیگر به مرزهای ترکیه بیایند

دولت آنکارا اعلام کرد، انتظار دارد در بحبوحه افزایش حملات هوایی در سوریه و در تازه‌ترین موج مهاجرت، 600 هزار آواره سوری وارد مرزهای این کشور شوند.

دولت آنکارا اعلام کرد، انتظار دارد در بحبوحه افزایش حملات هوایی در سوریه و در تازه‌ترین موج مهاجرت، 600 هزار آواره سوری وارد مرزهای این کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تودی زمان،‌ نومن کورتولموش،‌ سخنگوی دولت ترکیه به دنبال نشست روز دوشنبه کابینه گفت: ترکیه با دقت تحرکات نظامی و غیرنظامی در مرزش با سوریه را دنبال می‌کند. بدترین سناریو در این منطقه در آینده نزدیک این است که حدود 600 هزار آواره در موج جدیدی از مهاجرت وارد مرزهای ترکیه شوند.

وی افزود: ترکیه تا جای ممکن از سوری‌های خارج از ترکیه مراقبت می‌کند. حدود 77 هزار سوری در کمپ‌های احداث شده در داخل مرز سوریه با ترکیه از جمله افرادی که به تازگی به این کمپ‌ها پیوسته‌اند، کمک دریافت می‌کنند.

ده‌ها هزار سوری در روزهای اخیر خود را به مرز ترکیه رسانده‌اند اما ترکیه روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی مرز خود را بسته نگه داشت و مشخص نیست که آیا به این آوارگان اجازه ورود می‌دهد یا خیر.

احمد داوود اوغلو،‌ نخست وزیر ترکیه اوایل رو دوشنبه گفت: اگر لازم باشد 30 هزار تن از افرادی را که از سوریه جنگ زده فرار کرده و خود را به مرز ترکیه رسانده‌اند،‌ خواهیم پذیرفت.

وی افزود: تحولات اخیر در سوریه اقدامی برای تحت فشار گذاشتن ترکیه و اروپا در خصوص مساله مهاجرت محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied