شمانیوز
شما نیوز

استفاده از کلمه بومی و غیربومی در البرز جایگاهی ندارد

فرماندار فردیس با بیان اینکه بنیان استان البرز براساس مهاجرت گذاشته شده است، گفت: مهاجرت تا حد زیادی ترکیب جمعیت را دستخوش تغییر قرار داده است، بنابراین استفاده از کلمه بومی یا غیربومی در البرز جایگاهی ندارد.

فرماندار فردیس با بیان اینکه بنیان استان البرز براساس مهاجرت گذاشته شده است، گفت: مهاجرت تا حد زیادی ترکیب جمعیت را دستخوش تغییر قرار داده است، بنابراین استفاده از کلمه بومی یا غیربومی در البرز جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، علی قنبرزمانی در نشست خبری که شامگاه دوشنبه(19 بهمن) در فرمانداری فردیس برگزار شد، گفت: هر منطقه برای شهرستان شدن باید مراحل مختلفی را طی کند، اما فردیس بدون طی کردن این مراحل به شهرستان تبدیل شده و در نتیجه آن بسترهای لازم یک شهرستان در آن ایجاد نشده است.

وی افزود: علاوه بر این، مشکل دیگری که از همان ابتدا در فردیس وجود داشت، استفاده از مدیرانی بود که به نوعی اولین تجربه مدیریتی خود را پشت سر می‌گذاشتند که ماحصل آن عقب ماندگی بیش از پیش فردیس را در پی داشته است.

وی در ادامه به بزرگترین گرفتاری شهرستان فردیس اشاره کرد وگفت: معضل بهداشت و مکان‌های درمانی بزرگترین گرفتاری فردیس است، به همین دلیل جلسه‌ای را با حضور وزیر بهداشت برای رفع این مشکل برگزار کردیم و قرار شده است تا پیش از ساخت بیمارستان، یک کلینیک شبانه روزی در فردیس افتتاح شود.

فرماندار فردیس از سرانه ورزشی فردیس گفت و تصریح کرد: سرانه ورزشی در استان البرز به نسبت دیگر مناطق کشور از پایین‌ترین سطح برخوردار است و این موضوع در فردیس از تمام نقاط البرز کمتر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تامین بودجه فردیس از ماده 180 صورت می‌گیرد که تامین آن تا حدی دشوارتر است، گفت: با این وجود طبق نامه نگاری‌هایی که صورت گرفته است، اخذ 280 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای بخش ورزش فردیس را پیگیر شده‌ایم.

این مسئول در خصوص استقرار ادارات در فردیس خاطرنشان کرد: تاکنون 33 اداره در فردیس مستقر شده‌اند، اما برخی ادارات چون شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی به دلیل موانعی که در برنامه پنجم توسعه کشور وجود دارد، در حال حاضر قادر به استقرار در فردیس نیستند.

قنبرزمانی در ادامه یکی دیگر از ضعف‌های فردیس را ضعف در حوزه شهرداری عنوان کرد و افزود: بیشترین کار باید در حوزه شهرداری انجام شود، شهرداری و شورای شهر باید در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی کرج هزار و 200میلیاردتومان است که 80 درصد از آن محقق شده اعلام کرد: با این حساب باید 360میلیارد تومان به فردیس اختصاص می‌یافت، اما طبق برآوردهای صورت گرفته، فقط 80میلیارد تومان به فردیس اختصاص داده شده است.

فرماندار فردیس بر تفاوت فردیس با دیگر شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: تراکم جمعیت در کرج 10 برابر میانگین کشوری است ،حال آنکه این رقم در فردیس 10 برابر کرج است، پس این موضوع تلاش هر چه بیشتر مسئولان استانی و شهرستان فردیس را می‌طلبد.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های فرمانداری فردیس برای ایجاد یک هویت شهروندی منسجم میان ساکنین فردیس چیست، گفت: در کوتاه مدت ارتباط مستقیم با مردم و معتمدین و جذب مشارکت و بها دادن به مردم در دستور کار قرار دارد و در همین راستا تاکنون بیش از 10 جلسه با معتمدین و اقشار مختلف فردیس برگزار کرده‌ایم.

قنبرزمانی در پایان به موضوع استفاده از نیروهای بومی در مدیریت شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: بنیان استان البرز براساس مهاجرت گذاشته شده است و مهاجرت تا حد زیادی ترکیب جمعیت را دستخوش تغییر قرار داده است بنابراین استفاده از کلمه بومی یا غیربومی در البرز جایگاهی ندارد و بهتر است به جای استفاده از کلمه مدیران بومی از مدیرانی که بر مسائل و مشکلات منطقه اشراف دارند، استفاده شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied