شمانیوز
شما نیوز

احداث قطعه پایانی آزادراه همدان_ساوه نیازمند 70میلیاردتومان اعتبار

‌مجری آزادراه همدان - ساوه گفت: برای اجرای قطعه پایانی آزادراه همدان - ساوه به طول 28 کیلومتر 70 میلیارد تومان هزینه شده است.

‌مجری آزادراه همدان - ساوه گفت: برای اجرای قطعه پایانی آزادراه همدان - ساوه به طول 28 کیلومتر 70 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "مسعود سیفی" سه‌شنبه 20 بهمن در آئین افتتاح آزادراه همدان - ساوه به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور، با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 220 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: امروز قطعه آخر آزادراه همدان - ساوه به طول 28 کیلومتر به بهره‌برداری رسید که با احتساب این مسافت، تمامی 85 کیلومتر آزادراه زیر بار ترافیک رفت.

وی با اشاره به اینکه آزادراه همدان - ساوه در مجموع 175 کیلومتر طول دارد، افزود: از این میزان 90 کیلومتر در استان مرکزی بوده که در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سیفی خاطرنشان کرد: 85 کیلومتر از آزادراه همدان_ساوه در استان همدان قرار دارد که 57 کیلومتر از این میزان در سال 91 به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر 28 کیلومتر پایانی به افتتاح شد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع برای 85 کیلومتر آزادراه در همدان 220 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: برای کل آزادراه همدان - ساوه 420 میلیارد تومان هزینه شده است.

مجری آزادراه همدان - ساوه با بیان اینکه اعتبار این پروژه به صورت مشارکتی تامین شده است، گفت: 50 درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه توسط وزارت راه‌وشهرسازی و مابقی توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

وی با بیان اینکه آزادراه همدان - ساوه محل اتصال پنج استان ایلام، کردستان، زنجان، کرمانشاه و همدان به مرکز کشور است، گفت: فاصله تهران - همدان با بهره‌برداری از این آزادراه به 300 کیلومتر کاهش یافته است.

سیفی با اشاره به اینکه دو میلیون و 400 هزار مترمکعب خاک‌برداری در کل این پروژه انجام شده است، بیان کرد: از این میزان خاک‌برداری یک میلیون و 220 هزار مترمکعب در این 28 کیلومتر انجام شده، همچنین سه میلیون و 800 هزار مترمکعب خاکریزی در این پروژه به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه آزادراه همدان - ساوه جزو نخستین آزادراه‌های کشور بوده است، افزود: پس از بهره‌برداری از این پروژه میزان تصادفات به نصف رسیده است.

مجری آزادراه همدان - ساوه با اشاره به اینکه 460 هزار تن آسفالت برای این پروژه استفاده شده است، عنوان کرد: از این میزان 115 هزار تن در قطعه 28 کیلومتری بوده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied