شمانیوز
شما نیوز

استاندار: همدان به شبکه آزادراهی کشور وصل شد

استاندار همدان گفت: با افتتاح قطعه تکمیلی آزادراه همدان- ساوه استان کاملا به شبکه آزادراهی کشور وصل می‌شود.

استاندار همدان گفت: با افتتاح قطعه تکمیلی آزادراه همدان- ساوه استان کاملا به شبکه آزادراهی کشور وصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایران)، منطقه همدان، "محمدناصر نیک‌بخت" صبح سه‌شنبه 20 بهمن در آئین افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه آزادراه همدان_ساوه توسط رئیس جمهور، اظهار کرد: افتتاح این 28 کیلومتر در 175 کیلومتر فاصله آزادراه از ساوه تا همدان، باعث شد تا این مسیر 50 کیلومتر کوتاه‌تر شود.

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگوار در مسیر دخان و تجرک بودیم، عنوان کرد: این آزادراه منجر به ایجاد ایمنی مناسب برای مسافران شده است.

وی حسن اتمام این آزادراه را مشارکت بخش خصوصی و دولت دانست و گفت: این طرح در کشور جزو نخستین پروژه‌هایی بود که با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و همه مسئولان در این رابطه تلاش خوبی داشتند.

نیک‌بخت یادآور شد: نمایندگان استان در مجلس و مدیران استانی پیگیری‌های خوبی در خصوص اجرای این پروژه داشتند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استانداران قبل همدان نیز تلاش‌های خوبی برای پروژه آزادراه همدان_ساوه داشتند، افزود: امروز با افتتاح این آزادراه همدان به شبکه آزادراهی کشور متصل می‌شود که جای تشکر دارد.

ریل را‌ه‌آهن همدان تا دوماه آینده تامین می‌شود

وی با بیان اینکه راه‌آهن همدان با مشکل تامین ریل مواجه بود، تصریح کرد: به گفته معاون وزیر با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، ریل را‌ه‌آهن تا دوماه آینده به کشور وارد می‌شود و امیدواریم با تامین ریل راه‌آهن همدان هم به پایان برسد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تحریم‌ها بر روی کشور و پروژه‌های عمرانی داشت، بحث راه‌آهن همدان بود، به طوری‌که تمام زیرساخت‌های آن انجام شده فقط در تامین ریل مشکل داشت.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان همدان 860 میلیارد تومان اعتبار عمرانی داده شد که از این میزان 500 میلیارد تومان مربوط به سال 94 و مابقی برای سال آینده است.

استاندار همدان بیان کرد: از 500 میلیارد تومان تاکنون 250 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته و واصل شده است که مابقی آن در سال 95 تخصیص خواهد یافت.

وی در پایان یادآور شد: 6 پروژه از برکت سفر کاروان تدبیر و امید امروز در همدان افتتاح می‌شود.

نیک‌بخت افزود: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رزن، تکمیل فاز 2دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا، انتقال آب از دره مرادبیگ به تصفیه‌خانه سداکباتان، اجرای 600 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی استان و آبگیری سدشنجور رزن و آزادراه همدان_ساوه از پروژه‌هایی است که در نهمین روز از دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied