شمانیوز
شما نیوز

مرسی: هنوز رئیس جمهور قانونی مصر هستم

رئیس جمهور برکنار شده مصر با اعلام اینکه محاکمه‌اش توسط مسئولان کنونی را به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید کرد که هنوز رئیس جمهور قانونی مصر است.

رئیس جمهور برکنار شده مصر با اعلام اینکه محاکمه‌اش توسط مسئولان کنونی را به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید کرد که هنوز رئیس جمهور قانونی مصر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر که از حامیان اخوان المسلمین است در جلسه روز دوشنبه دادگاه جنایی قاهره درباره اتهام "جاسوسی برای قطر" علیه و 10 تن دیگر مطرح است، تاکید کرد محاکمه خود توسط مسئولان فعلی را به رسمیت نمیشناسد و هنوز خود را رئیس جمهور قانونی مصر می‌داند.

طبق گفته یک منبع قضایی البته این جلسه به امروز (سه شنبه) موکول شد.

مرسی در این جلسه خطاب به هیات دادگاه گفت:من هنوز بر این باورم که این دادگاه حق اظهارنظر در پرونده را ندارد و همانگونه که در این اولین جلسات اعلام کردم با این محاکمه مخالف هستم و این دادگاه را قبول ندارم.

وی افزود: من رئیس جمهور همه مردم مصر هستم و با هیچ هیات اخوانی از زمان قرار گرفتن در سمت ریاست جمهوری در ژوئن 2012 ملاقات نداشته‌ام.

دادستان کل مصر در جلسه روز دوشنبه مرسی و 10 متهم دیگر پرونده را به جرائم متعددی از جمله اطلاع از اسرار دفاعی، سرقت اسناد و مدارک امنیت ملی صادر شده از سوی مسئولان کشور و پنهان کردن آنها و سپس در اختیار گذاشتن بیگانه (دولت قطر) گذاشتن، جاسوسی برای این کشور با هدف ضربه به مرکز جنگ، سیاس، دیپلماسی، اقتصاد و منابع ملی‌اش متهم کرد. مساله‌ای که همواره هیات قانونی متهمان را از آنها تبرئه می‌کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied