شمانیوز
شما نیوز

دیگر زمان آزمون و خطا نیست

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت برای افزایش یک درصد رشد اقتصادی به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت برای افزایش یک درصد رشد اقتصادی به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، غلامرضا کاتب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 71 پروژه عمرانی این شهرستان که امروز 20 بهمن‌ماه با حضور استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی دولت تدبیر و امید برای رشد اقتصادی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه این بوده که تا پایان این برنامه کشور به رشد اقتصادی هشت درصد دست یابد.

وی با بیان اینکه دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گزارشی در این خصوص به مقام معظم رهبری ارایه داده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این میزان از رشد اقتصادی باید در سال اول برنامه کسب شود.

کاتب همدلی و وحدت بین مسئولان را در دستیابی به این اهداف موثر دانست و ادامه داد: از این پس تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید عزم خود را برای تحقق این میزان از رشد اقتصادی به‌کار گیرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینکه برای افزایش یک درصدی رشد اقتصادی به هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در کشور فراهم است.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش شدید درآمدهای دولت و قیمت پایان نفت در بازارهای جهانی، ادامه داد: دولت باید امروز با فروش نفت هر بشکه 25 دلار و درآمد سالیانه 60 هزار میلیارد تومان بتواند کشور را اداره و هزینه‌های جاری کشور در سال 95 که 197 هزار میلیارد تومان است را پرداخت کند.

کاتب با بیان اینکه دیگر زمان آزمون و خطا نیست، اظهار کرد: مدیریت کشور دیگر توان و ظرفیت آزمون و خطا را ندارد لذا باید با رویکردی کاملا تخصصی و علمی به اداره کشور نگاه کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خاص و استثنائی قرار دارد اضافه کرد: مجلس سه تکلیف بزرگ، تصویب قانون بودجه 95،تصویب احکام دائمی برنامه ششم توسعه و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به شرایط موجود در شهرستان گرمسار گفت: خوشبختانه اتفاقات خوب و موثری در تمامی بخشهای عمرانی گرمسار روی داده است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار 90 میلیارد تومانی برای متروی تهران -گرمسار در سال 95 خبر داد و گفت: میزان اعتبار این پروژه در سال‌جاری 26 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied