شمانیوز
شما نیوز

افزایش کیفی تصاویر در دستور کار صداوسیما

سرپرست معاونت فنی صداوسیما گفت: افزایش کیفی و پوشش دیجیتالی شبکه‌ها در دستور کار رسانه ملی است.

سرپرست معاونت فنی صداوسیما گفت: افزایش کیفی و پوشش دیجیتالی شبکه‌ها در دستور کار رسانه ملی است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مهندس رضا علیدادی به مناسبت HD شدن مراکز استانی رسانه ملی گفت: با افزوده شدن بسته سوم دیجیتال (راه‌اندازی سامانه TS3) تعداد شبکه‌های دیجیتال افزایش یافت و در اصل حلقه پایانی افزایش کیفی مراکز استانی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه زنجیره ارتقای کیفی و تبدیل SD به HD از تولید تا پخش و دریافت مخاطبان را شامل می شود، گفت: در این مرحله شاهد راه‌اندازی مراکز استانی بوده‌ایم و امید است با تخصیص اعتبارهای لازم از طرف دولت برای پوشش دیجیتالی شبکه ها این روند رو به رشد باشد.

علیدادی افزود: با توجه به اینکه بخش‌هایی در کشور وجود دارد که فاقد پوشش دیجیتالی است، دیجیتالی شدن همه بخش‌ها در اولویت است و در مرحله بعد افزایش کیفی شبکه مد نظر است.

سرپرست معاونت فنی رسانه ملی در ادامه گفت: نکته مهم این است ارسال‌ها که به صورت «دی وی بی تی» انجام می‌شد با اقدامات توسعه ای که از چند ماه پیش صورت گرفته است، به صورت «دی وی بی تو» خواهد بود و این امر آینده این صنعت را برای صنعتگران حوزه بردکست روشن کرده است.

وی افزود: لازم است همه کسانی که در تولید تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتالی و ستاب باکس فعالیت می‌کنند بدانند که از این به بعد گیرنده استاندارد رسانه ملی «دی وی بی تو» خواهد بود که این امر هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ هزینه‌ای به صرفه خواهد بود.

علیدادی با اشاره به زمان‌بر بودن مراحل تبدیل همه شبکه‌ها به HD گفت: علاوه بر پارامتر زمان، این کار هزینه‌بر است و تامین آن به تنهایی از عهده رسانه ملی خارج است و این کار با تلاش، جدیت و استفاده بهینه از امکانات است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied