شمانیوز
شما نیوز

عملکرد سازمان حج و زیارت از آغاز دولت یازدهم

عملکرد سازمان حج و زیارت به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد.

عملکرد سازمان حج و زیارت به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش عملکرد این سازمان در سه بخش حج تمتع، عتبات عالیات و عمره مفرده از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون تدوین شده است.

بنابراین گزارش، در بخش حج تمتع اقداماتی از جمله مدیریت قیمت تمام شده در حج سال ٩٣ و ٩٤ و جلب همکاری بانک ملی در جهت کاهش هزینه سفر زائران و بازگرداندن مبلغ ٢ میلیون تومان به حجاج سال ٩٢، پایین آمدن قیمت حج تمتع ٩٤ با وجود ارتقای کیفیت هتل‌های مکه و مدینه و قسطی شدن پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت سفر حج و رعایت حال زائران کم توان از نظر مالی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، از دیگر اقدامات این سازمان در بخش حج تمتع می‌توان به کاهش ٢٠ درصدی نیروهای مورد استفاده در عملیات اجرایی حج سال ٩٣، ثبت‌نام اینترنتی در کاروان‌های حج تمتع ٩٤ و اضافه شدن کمیته «صیانت از حقوق زائران» به ٦ کمیته تخصصی حج برای پیگیری و حفظ حقوق زائران بیت‌الله الحرام اشاره کرد.

راه‌اندازی سیستم رهیاب در آمبولانس‌های حج (که افزایش قابلیت برنامه‌ریزی بهتر در انتقال زائران به مراکز درمانی و ارتباط این عزیزان با مرکز مدیریت بیمارستانی حج را در پی خواهد داشت)، تأمین ٦٧ قلم از اقلام تدارکاتی حج از داخل کشور در راستای اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکننده داخلی از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه حج تمتع در دولت یازدهم است.

این گزارش می‌افزاید: در بخش عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت نیز اقداماتی از جمله ساماندهی عزیمت 1.5 میلیون زائر اربعین سال ٩٣ و برنامه‌ریزی جهت ازدیاد اعزام در اربعین با هماهنگی کلیه دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذاری و احداث تأسیسات و زیر ساخت‌های مورد نیاز در مرزهای زمینی و داخلی عراق اعم از هتل و آشپزخانه‌های مرکزی با تشویق و هدایت منابع بانکی متقاضیان به سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی صورت گرفته است.

از دیگر اقدامات سازمان حج و زیارت از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در بخش عتبات عالیات می‌توان به ایجاد شفافیت مالی و اصلاح ساختاری و حقوقی شرکت شمسا و اجرای ٦ پروژه در مسیر توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق از جمله طرح احداث آشپزخانه مرکزی نجف اشاره کرد.

بنابراین گزارش، در بخش فعالیت‌های عمره مفرده در سازمان حج و زیارت نیز اقداماتی از جمله اعزام ٨٠٠ هزار نفر عمره‌گزار ایرانی در سال ٩٣-٩٢ و همچنین اعزام ٤١٠ هزار زائر از آذر تا اسفند ٩٣ و کاهش 15.6 درصدی هزینه سفرهای عمره صورت گرفته است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied