شمانیوز
شما نیوز

اصولگرایی در مشهد نیازمند بازخوانی است

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی گفت: تشکیل این ائتلاف به تلطیف فضای اصولگرایی در استان خراسان رضوی کمک می‌کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی گفت: تشکیل این ائتلاف به تلطیف فضای اصولگرایی در استان خراسان رضوی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حامد واعظ‌زاده خراسانی ظهر امروز 20 بهمن ماه در نشست خبری با اعلام تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی ‌گفت: این ائتلاف با حضور جمعی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و برای استان خراسان رضوی کاندیدا معرفی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف اصولگرایان معتدل برنامه‌محور است، گفت: در مجموع 250 صفحه برنامه توسط این ائتلاف تدوین شده است و هفته دیگر از آنها رونمایی خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی افزود: کسانی که با سبقه اصولگرایی شناخته می‌شوند در لیست این ائتلاف قرار خواهند گرفت، اما شیوه ما شیوه اعتدالی است.

واعظ‌زاده خراسانی با بیان اینکه هدف ما این است که فضای جدیدی برای متدینین و مردم مشهد فراهم کنیم تا دامنه انتخاب آنان گسترده باشد، خاطرنشان کرد: ضمن احترام به سایر دوستان اصولگرا این ائتلاف با شیوه اعتدالی شکل گرفته و هفته دیگر کاندیداها برای استان خراسان رضوی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در لیست مشهد نیز سه کاندیدا قطعی شده‌اند که دو نفر دیگر نیز به زودی تعیین خواهند شد، برای لیست شهرستان‌ها نیز تاکنون کاندیدای پنج شهرستان مشخص شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی با تاکید بر این که پشتوانه این اعتدال، متدینین، علما و روحانیون هستند، عنوان کرد: این ائتلاف پس از مشورت‌های گسترده با این طیف شکل گرفته است.

واعظ‌زاده خراسانی با بیان اینکه هدف ائتلاف اصولگرایان معتدل ایجاد فضای جدید است، اظهار کرد: این ائتلاف مورد حمایت گسترده سیاسیون، ‌طلاب و روحانیون و از پشتوانه آنان برخوردار است، وجه تمایز ما با دیگر اصولگرایان نیز روش و شیوه اعتدالی ما خواهد بود، در این ائتلاف سعی می‌کنیم از رفتارهای تند پرهیز کنیم و کسانی در لیست این ائتلاف حضور خواهند داشت که در کارنامه آنان تندروی و افراطی‌گری وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نیاز به هوای تازه دارد، افزود: ما انتقاداتی را به نمایندگان فعلی وارد می‌دانیم و در انتخابات سعی می‌کنیم نقص‌های موجود برطرف شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که مجلس باید از نیروهای خدوم و فداکاری پر شود، تصریح کرد: پیشنهاد ما به کسانی که برای دوره‌های متعدد در مجلس حضور داشتند این است که برای حفظ وحدت از صحنه رقابت کنار بکشند.

واعظ‌زاده خراسانی تاکید کرد: قطعا مردم به دنبال چهره‌های جدید و توانمند هستند. امیدواریم تشکیل این ائتلاف مدلی باشد برای انتخاب صحیح افراد و به انتخاب اصلح کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دارای مواضع روشن،‌ غیر افراطی، پشتیبان و حامی مقام معظم رهبری هستند در این ائتلاف جای می‌گیرند و شاخص‌های ما برای انتخاب نمایندگان حفظ حرمت دیگران، رعایت اخلاق، پرهیز از رفتارهای حزبی و گروهی، ترجیح ندادن مسائل احزاب و گروه‌ها بر مسائل نظام خواهد بود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما از مدتی قبل کارنامه و رفتار کاندیدا را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: کمیسیون‌های مختلفی در این ائتلاف شکل گرفته و اولین نشست آن هم برگزار شده است.

واعظ‌زاده خراسانی اعلام کرد که این جبهه در هفته آینده مجموع کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

وی عنوان کرد: من قصد ندارم بگویم در این جبهه چه طیف‌هایی داخل نمی‌شوند، اما قطعا کسانی وارد می‌شوند که کارنامه آنان در گذشته نشان دهنده عملکرد اعتدالی آنان خواهد بود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان معتدل در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما اعتدال را روش می‌دانیم و گفتمان‌مان اصولگرایی است، افزود: محورهای اصلی این ائتلاف بر برنامه ششم توسعه متمرکز است و مبتنی بر گفتمان پیشرفت و عدالت خواهد بود.

واعظ‌زاده خراسانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه اگر شما گفتمان خود را اصولگرایی می‌دانید پس چرا با شورای ائتلاف اصولگرایان زیر یک پرچم نمی‌روید تا صدای واحدی از این جریان در استان شنیده شود، گفت: جریان اصولگرایی در مشهد نیاز به یک بازخوانی دارد، به همین جهت این ائتلاف شکل گرفته است، سئوال ما این است که چرا این ائتلاف هنوز کاندیدای خود را برای مشهد معرفی نکرده است در حالی که کاندیدای تهران معرفی شدند.

وی ادامه داد: ما به بعضی از نمایندگان فعلی مشهد انتقاد داریم چون از روش اعتدالی خارج شدند و معتقدیم کسانی باید برای دهمین دوره مجلس دهم معرفی شوند که مشی اعتدالی دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان معتدل همچنین تاکید کرد: تشکیل این ائتلاف به تلطیف فضای اصولگرایی در استان کمک خواهد کرد.

واعظ‌زاده خراسانی در پاسخ به سئوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا ممکن است شما در انتها با شورای ائتلاف اصولگرایان یک لیست واحد منتشر کنید، گفت: اگر در شورای ائتلاف اصولگرایان بنا بر مشی اعتدالی باشد، احتمال ائتلاف با این شورا وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied