شمانیوز
شما نیوز

انتقال پلوتونیوم کافی برای ساخت 80 کلاهک هسته‌ای از ژاپن به آمریکا

بر اساس گزارش‌ها دو کشتی انگلیسی در حال حرکت به سوی ژاپن برای انتقال پلوتونیوم که مقدار آن برای ساخت 80 کلاهک هسته‌ای کافی است، هستند.

بر اساس گزارش‌ها دو کشتی انگلیسی در حال حرکت به سوی ژاپن برای انتقال پلوتونیوم که مقدار آن برای ساخت 80 کلاهک هسته‌ای کافی است، هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک هر یک از این کشتی ها مجهز به گلوله های 20 میلی متری بوده و توسط 25 کماندو محافظت می شوند.

هم اکنون این دو کشتی که در ماه ژانویه از ساحل فرنس انگلیس حرکت کردند در حال حرکت به سوی ژاپن هستند.

این کشتی ها پس از رسیدن به ژاپن 331 کیلوگرم از پلوتونیوم ژاپن که برای ساخت 80 کلاهک هسته‌ای کافی است را از این کشور خارج خواهد کرد.

پس از بارگیری پلوتونیوم این دو کشتی به سمت مقصد نهایی خود، یعنی سایت نگه داری از مواد هسته‌ای در کارولینای جنوبی آمریکا حرکت خواهند کرد.

جان لارج یک کارشناس هسته‌ای در این باره معتقد است که بزرگترین خطری که می‌تواند این محموله را تهدید کند وقوع آتش سوزی یا یک حمله موشکی است.به دلیل آنکه این مواد شکاف پذیر مناسب برای ساخت کلاهک های هسته‌ای هستند، ممکن است برخی از گروه‌های تروریستی سعی در به سرقت بردن آن داشته باشند به همین دلیل این کشتی ها توسط تیربارهای 20 میلی متری و 25 کماندو محافظت می شوند. هم‌چنین یک زیردریایی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به صورت مخفیانه آن ها را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied