شمانیوز
شما نیوز

جهاد دانشگاهی یعنی ما می‌خواهیم انقلابی عمل کنیم

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی شهر قزوین گفت: من فکر می‌کنم جهاد دانشگاهی تلفیقی از علم و ایمان است. آن چیزی که باعث می‌شود شما از کسانی که قبلاً در این مسیر بودند سبقت بگیرید، همین جنبه‌ی ایمانی آن است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی شهر قزوین گفت: من فکر می‌کنم جهاد دانشگاهی تلفیقی از علم و ایمان است. آن چیزی که باعث می‌شود شما از کسانی که قبلاً در این مسیر بودند سبقت بگیرید، همین جنبه‌ی ایمانی آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، حجت‌الاسلام «عبدالکریم عابدینی» نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی قزوین، صبح امروز در دیدار با «سیدحمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با اشاره به نام جهاد دانشگاهی و بار معنایی آن گفت: بنده تصورم از نامگذاری جهاد دانشگاهی نوعی اعتراض به روند روزمرگی‌های عمومی است، گویا نام جهاد دانشگاهی یک اعتراض بود به این معنا که ما می‌خواهیم انقلابی عمل کنیم و نوید این بوده که ما یک چیزهایی داریم که دیگران ندارند و می‌خواهیم دیگران از آن‌ها استفاده کنند.

امام جمعه‌ی شهر قزوین، با اشاره وعده‌ی نصرت خدا به مجاهدان راه حق، گفت: یک نیرویی که می‌خواهد حمله کند باید سه برابر نیرویی که می‌خواهد دفاع کند امکانات و تجهیزات داشته باشد، ما یک چیزهایی داریم که دیگران ندارند، ما این وعده‌های نصرت خدا را داریم که دیگران از آن بی‌بهره‌اند.

عابدینی با اشاره به این‌که ما به امدادهای غیبی الهی معتقدیم، به آیات قرآن در زمینه‌ی امداد الهی به مجاهدان و رزمندگان اسلام در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: در جنگ احزاب پیامبر در شرایط جنگی و اقتصادی سختی بودند، به‌علت کمبود آذوقه یک عدد خرما را میان دو نفر تقسیم می‌کردند، حتی برخی رزمندگان با چوب و ابزارهای دیگر مجبور بودند بجنگند و شمشیر به اندازه‌ی کافی وجود نداشت، علاوه‌بر آن از نظر اجتماعی و اوضاع داخلی هم منافقین در شهر مدینه برای پیامبر دردسر درست می‌کردند.

وی افزود: اما در همین اوضاع، هنگام کندن خندق، زمانی که کلنگ به سنگ خورد و جرقه زده شد، پیامبر فرمودند من در این جرقه شکستن کاخ کسری را می‌بینم، زمانی که دومین کلنگ زده شد، فرمودند من در این جرقه شکسته شدن کاخ قیصر را می‌بینم.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: من فکر می‌کنم جهاد دانشگاهی تلفیقی از علم و ایمان است. آن چیزی که باعث می‌شود شما از کسانی که قبلاً در این مسیر بودند سبقت بگیرید، همین جنبه‌ی ایمانی آن است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied