شمانیوز
شما نیوز

با اعمال تدابیر حفاظتی راه را بر هر تهدیدی بسته‌ایم

جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با تاکید بر اینکه"با اعمال تدابیر حفاظتی راه را بر هر گونه تهدیدی بسته‌ایم" گفت: امروز بهتر از هر زمان دیگری در سایه راهبری و هدایت فرماندهی معظم کل قوا هماهنگی ،همسانی و همسویی میان جامعه اطلاعاتی کشور برقرار است.

جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با تاکید بر اینکه"با اعمال تدابیر حفاظتی راه را بر هر گونه تهدیدی بسته‌ایم" گفت: امروز بهتر از هر زمان دیگری در سایه راهبری و هدایت فرماندهی معظم کل قوا هماهنگی ،همسانی و همسویی میان جامعه اطلاعاتی کشور برقرار است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رحیم یعقوبی در گفت‌وگویی که به مناسبت فرا رسیدن 20 بهمن ماه سالروز آغاز عملیات والفجر 8 انجام داد به تبیین فلسفه نامگذاری، جایگاه ونقش حفاظت اطلاعات و نیز ماموریتهای این سازمان پرداخت.

وی از عملیات والفجر 8 به عنوان نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه رعایت حفاظت اطلاعات وجه برجسته این عملیات بود، گفت: در والفجر 8 اراده‌ای شکل گرفت که تمامی رزمندگان در همه سطوح متعهد به حفظ اطلاعات اعم از زمان، مکان، کیفیت و مختصات عملیات شدندکه تحقق این مهم مستلزم یک فرایند و اقدام گسترده و وسیع حفاظتی با طراحی خاص بود و نتیجه این بود که در مدت 6 ماه آماده سازی منطقه عملیات هیچ قرینه‌ای به دست دشمن نرسید.

وی افزود: غافلگیری و تحفظ اطلاعات در بالاترین سطح ممکن در عملیات والفجر 8 محصول همدلی ،هماهنگی و تعهد رزمندگان در حفظ اطلاعات و انجام وظیفه در راستای انجام طرح های حفاظتی پیش بینی شده بود.

جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تصریح کرد: در عملیات والفجر 8 که صاحبنظران و کارشناسان نظامی دنیا از انجام آن با شگفتی یاد کردند، اوج بلوغ رزمندگان اسلام که توانستند در زیر چتر اطلاعاتی دشمن این اقدام برجسته را شکل دهند به نمایش در آمد؛ از این رو پیشنهاد شد که سالروز انجام عملیات والفجر 8 به روز حفاظت اطلاعات در سپاه نام بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت ساختار و اصول حفاظتی اظهار داشت: ما به دلیل خصوصیت ناهمترازی در مواجهه با دشمن، ناگزیریم همواره از تحفظ اطلاعات سود جسته و نگذاریم دشمنان از توانمندیها و قابلیتهایمان مطلع شوند تا همیشه برگ برنده را در میدان تقابل در دست داشته باشیم.

سردار یعقوبی از دوران دفاع مقدس به عنوان مقطعی تاریخ ساز نام برد و اظهار کرد: حفاظت اطلاعات از ابتدای جنگ در کنار فرماندهی به عنوان سیستم تامینی و صیانتی نیروهای مسلح حضور داشته و شاکله انجام ماموریتهای این سازمان نیز در گذر زمان شکل واقعی و تکامل یافته خود را پیدا کرد.

وی با یادآوری خیانت‌ها و خباثت‌های منافقین در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خود فروختگان این سازمان منحوس به دلیل تعهدی که به عراق داشتند اقداماتی را در جمع آوری اطلاعات مربوط به جبهه‌ها انجام می‌دادند و ما باید راه را بر تلاش آنها می‌بستیم که تحقق این مهم مستلزم تلاشی فراگیر بود که از عقبه شروع و در منطقه عملیات استمرار پیدا می‌کرد.

یعقوبی در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت اطلاعات در سالهای دفاع مقدس همواره سعی در ایجاد مصونیت برای رزمندگان داشت،گفت: کسب تجارب ارزنده باعث گردید حفاظت اطلاعات در عملیات والفجر 8 علاوه بر تامین عقبه نیروهای خودی در موضع آفند و تهاجمی نیز یاریگر رزمندگان باشد.

وی حفاظت اطلاعات را جزء لاینفک نیروهای مسلح در تمام دنیا برشمرد و اظهار داشت: ما به اعتبار بهره مندی از فرهنگ غنی دینی و اسلامی از جهاتی متمایز از سایر نیروهای مسلح دنیا هستیم؛ تجارب عقلی و نقلی از صدر اسلام تاکنون به ما منتقل شده است و امروز با تلفیق این تجربیات گرانسنگ برایند کاملا موثری را در زمینه تدابیر حفاظتی بدست آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه از منظر فرمانده معظم کل قوا، حفاظت اطلاعات چشم بینای نیروهای مسلح است گفت: معظم له حفاظت اطلاعات را به منزله نبض نیروهای مسلح دانسته‌اند و به تعبیر ایشان فرمانده کل با استفاده از سیستم حفاظت، نبض نیروهای مسلح را در اختیار داشته و قادر به رفع کاستی‌ها و اشکالات است.

یعقوبی افزود: ماموریت حفاظت اطلاعات به نوعی شبیه به کار طبیبی است که برای کشف یک ویروس آزار دهنده، هر از چند گاهی محیط را تحت آزمایش قرار داده و با ابزارهای مختلف به شناسایی ویروسهای ناشناخته می پردازد.

جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه سرویسهای اطلاعاتی امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را دشمنان قسم خورده و عوامل نفوذ و تهدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: اینها دشمن شماره یک ما بوده و حیات و مماتشان را در گرو مقابله با نظام ما می دانند ،ما نیز بر این اساس برآورد و شناخت دقیقی از تهدیدات بدست آورده ایم و در راستای خنثی کردن عملیات اطلاعاتی این دو سرویس جهنمی اقدامات مقتضی و قاطع را به کار می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش جامعه اطلاعاتی ایران را برخوردار از مدیریت یکپارچه و متکثر برشمرد و اظهار داشت: با وجود هم افزایی و تعاملات دستگاههای اطلاعاتی کشور ، اطلاعات در چرخه ترسیم شده تبادل و با رعایت حوزه های عملیاتی شبیه یک روح مشترک و واحد ایفای نقش می کنند.

یعقوبی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه با اعمال تدابیر حفاظتی راه را بر هر گونه تهدیدی بسته‌ایم گفت: امروز بهتر از هر زمان دیگری در سایه راهبری و هدایت فرماندهی معظم کل قوا هماهنگی، همسانی و همسویی میان جامعه اطلاعاتی کشور برقرار بوده و یکپارچگی و تعامل سازنده بین اجزای مختلف سیستم‌های اطلاعاتی وجود دارد و با تبادل و انتقال اطلاعات مربوط به حوزه نیروهای مسلح، بهره منداز پشتیبانی‌های جامعه اطلاعاتی هستیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied