شمانیوز
شما نیوز

بازدید فرماندار نعمانیه عراق از قلعه والی ایلام

فرماندار نعمانیه استان واسط عراق و هیئت همراه از بخش‌های مختلف قلعه والی شهر ایلام بازدید کرد.

فرماندار نعمانیه استان واسط عراق و هیئت همراه از بخش‌های مختلف قلعه والی شهر ایلام بازدید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان «محمد عیدان مهدی» و هیئت همراه از موزه مردم‌شناسی مستقر در قلعه والی دیدن کردند.

فرماندار نعمانیه هم‌چنین با «عبدالمالک شنبه‌زاده»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش «وحید درخشنده»، مسئول روابط عمومی میراث‌فرهنگی ایلام با «عبدالجلیل» مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام با مسئول هماهنگی هیئت استان واسط در خصوص توسعه همکاری‌های گردشگری دو استان تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار در خصوص نحوه طراحی پوسترهای تبلیغاتی و سی‌دی‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری دو استان ایلام و واسط عراق توافق شد.

به گزارش ایسنا، استان واسط عراق یکی از استان‌های هم‌مرز ایلام در کشور عراق است و روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان‌های ایلام و واسط عراق و دیگر استان‌های هم‌مرز در سال‌های اخیر با سفرهای دوجانبه مقامات ارشد دو استان گسترش یافته است.

استان شیعه‌نشین واسط به مرکزیت کوت در شرق عراق و در جدار مرزی استان ایلام واقع است.

استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک طولانی‌ترین مرز مشترک با کشور عراق دارد و سه استان واسط، میسان و دیالی کشور عراق با استان ایلام هم‌مرز هستند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied