شمانیوز
شما نیوز

50 درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: 2میلیون و 700 هزار نفر یعنی حدود 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: 2میلیون و 700 هزار نفر یعنی حدود 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حمید داستانی امروز 20 بهمن ماه در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه خراسان رضوی با اشاره به جمعیت بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی استان، اظهار کرد: 12 درمانگاه در سطح استان متعلق به تامین اجتماعی هستند و حتی بیمارستان‌های تامین اجتماعی، فارابی و رازی نیز تحت نظر این سازمان فعالیت می‌کنند، همچنین چهار پلی‌کلینیک نیز تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و بیماران در این مراکز به صورت رایگان از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین چهار بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، مطب، مراکز آزمایشگاهی و ... نیز به صورت غیر مستقیم با این سازمان همکاری دارند.

داستانی تصریح کرد: در سال جاری با جذب 1000 میلیارد تومان اعتبار افزایش 70 درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که این جهش قابل قبول موجب شده ارتقاء قابل توجه‌ای در ارائه خدمات خود داشته باشیم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اظهار کرد: در 10 ماه نخست سال جاری 2میلیون و 100 هزار مراجعه به پزشکان سازمان بیمه تامین اجتماعی شده که به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد 6 درصدی روبه‌رو بوده، همچنین 25 عمل جراحی نیز در همین مدت انجام شده است.

وی ادامه داد: 44 هزار و 764 بیمار در مراکز تحت نظر تامین اجتماعی نیز درمان شده‌اند که این آمار بسیار قابل قبول است.

داستانی در خصوص اعتبارات مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، گفت: دو سوم اعتبارات کل سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد اختصاص می‌یابد و علی‌رغم مشکلات نقدینگی استان در دو ماه گذشته رشد قابل قبولی در پرداخت اعتبارات به این مراکز داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: تا کنون 700 میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی تا مرداد ماه به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و با توجه به توافقی که با بیمارستان‌های دولتی و بانک رفاه صورت گرفته بدهی آنها نیز تا شهریور ماه پرداخت شده و این آمار برای داروخانه‌های خاص تا مهر سال جاری و برای داروخانه‌های خصوصی و بخش دانشگاهی تا شهریور ماه است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان به انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه تامین اجتماعی با مراکز دولتی و غیر دولتی اشاره و اظهار کرد: این تفاهم که از ابتدای مهر ماه سال جاری منعقد شده و طی آن مجموع مراکز غیر دولتی در صورت تحویل اسناد خود به دفتر اسناد پزشکی ظرف 10 روز، حدود 60 درصد مطالبات خود را از بانک رفاه دریافت خواهند کرد و الباقی مطالبات طی حدود سه ماه پرداخت می‌شود که این امر شرایط بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد، همچنین یک طرح ویژه در خصوص داروخانه‌ها به صورت آزمایشی در تهران قابل اجرا است.

وی افزود: علاوه بر پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی به مراکز قرارداد 35 میلیارد تومان طی 10 ماه سال جاری برای بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، بیماران ام.اس و سرطانی پرداخت شده و تا پایان سال این میزان به بیش از 50 میلیارد تومان خواهد رسید.

داستانی همچنین به صدور مجوز احداث دو درمانگاه در خواف و درگز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تکلیف زمین این درمانگاه‌ها مشخص شده و حدود دو ماه پیش کلنگ‌زنی شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همچنین به طب سالمندان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که این طرح را در کشور اجرا می‌کند این طرح طی دو سال آینده در بیمارستان 17 شهریور اجرا خواهد شد و فعلا مراحل تحقیقاتی را پشت سر می‌گذارد.

وی به ارتقاء سطح برخی از درمانگاه‌ها در استان اشاره و افزود: همچنین به منظور تجهیز ناوگان حمل و نقل آمبولانس یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

داستانی تصریح کرد: در 10 مرکز تامین اجتماعی در سطح استان، وب کیوسک نوبت‌دهی تلفنی ایجاد شده و خراسان رضوی در این زمینه نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر بوده و امیدواریم سال آینده این طرح با شتاب بیشتری ادامه یابد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در زمینه استخدام نیروی انسانی، عنوان کرد: در طول دو سال اخیر سازمان تامین اجتماعی 100 نفر را استخدام کرده است.

اختصاص 5 میلیارد تومان به منظور هتلینگ بیمارستان فارابی

وی از اختصاص 5میلیارد تومان به منظور هتلینگ بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: به منظور بهسازی وضعیت ظاهری بیمارستان فارابی، 5میلیارد تومان به این بیمارستان تخصیص یافته است.

داستانی همچنین در خصوص برگشتی‌های سازمان تامین اجتماعی، گفت: می‌پذیریم که زیرساخت‌های ما کفاف پاسخگویی به تمام بیماران را نمی‌دهد، اما در آینده شاهد دریافت مصوبات برای راه‌اندازی یک بیمارستان و دو کلینیک تخصصی در مشهد خواهیم بود و در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی درمانگاه در سطح شهرستان‌ها هستیم.

محمد قوامی، مدیرکل تامین اجتماعی استان از رشد هفت برابری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: در حال حاضر در خراسان رضوی حدود 50 درصد جمعیت تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که این میزان نسبت به 37 سال گذشته، رشد هفت برابری داشته است.

وی ادامه داد: سازمان تامین بیمه اجتماعی در خراسان رضوی 26 شعبه اصلی و 18 شعبه اقماری دارد و در راستای ارتقاء خدمات خود نیز اقدامات زیادی انجام داده است.

الکترونیکی شدن خدمات تامین اجتماعی به کجا رسید؟

قوامی به الکترونیکی کردن خدمات این سازمان اشاره کرد و گفت: بحث الکترونیکی کردن برخی از خدمات تامین اجتماعی به عنوان مهمترین خدمت توسط این سازمان به بیمه‌شدگان مورد توجه قرار گرفته است و تا دی ماه سال جاری، حدود 50 درصد امور فعال به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در خصوص پرداخت مستمری‌های تامین اجتماعی، عنوان کرد: مستمری‌های این سازمان هر ماه نه تنها پرداخت نشدند بلکه معمولا زودتر از موعد پرداخت می‌شدند به طور مثال مستمری بهمن ماه در پنجم این ماه پرداخت می‌شد که از این پس مستمری هر ماه حدودا از روز دهم همان ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد 2میلیون و 700 مستمری بگیر در استان وجود دارد این پرداخت تا 25 هر ماه به طول خواهد انجامید، از ابتدای سال جاری تا کنون 94 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

داستانی در خصوص خدمات دندانپزشکی، گفت: خدمات دندانپزشکی جوابگوی نیاز بیمه‌شدگان نیست، در حال حاضر یکسری اقدامات کارشناسی انجام شده و امیدواریم به هدف مشخص شده دست پیدا کنیم، اما بخش زیادی از این موضوع به سیاست‌های کلان بستگی دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied