شمانیوز
شما نیوز

تعریف درستی از پولشویی در سیستم بانکی کشور نداریم

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی معتقد است: هنوز یک تعریف جامع و کامل و درست از پولشویی در کشور و سیستم بانکی کشور، وجود ندارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی معتقد است: هنوز یک تعریف جامع و کامل و درست از پولشویی در کشور و سیستم بانکی کشور، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردار علی مویدی عصر سه‌شنبه 20 بهمن در حاشیه سفر به فارس و در جمع خبرنگاران گفت: سیستم بانکی و مالی کشور هنوز بحث درستی از موضوع پولشویی ندارد و نتوانسته پیگیری لازم برای مقابله به این جرم را دنبال کند.

مویدی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصادی پاک و سالم، بدون هرگونه شبهه داشته باشیم، باید از ورود اینگونه پول‌ها به سیستم پولی و مالی کشور ممانعت کنیم. البته در بحث پولشویی پرونده‌هایی در حال تکمیل و بررسی است که به‌زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره موضوع فروش فرزند برای خرید مواد مخدر اظهار کرد: طی چند سال گذشته چنین موضوعی در کشور نداشتیم.

مویدی با اشاره به وضعیت کشف مواد مخدر در 10 ماه امسال گفت: در این مدت 475 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه در استان‌ سیستان و بلوچستان رشد 100 درصدی کشفیات موادمخدر را شاهد بوده‌ایم، گفت: سال گذشته 51 نفر از قاچاقچیان موادمخدر کشته شدند که در مقایسه با سال قبل، کاهش 53 درصدی را شاهد هستیم و این نشان‌دهنده رفتار حقوق بشرپسندانه ایران است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین با بیان اینکه رفتار ما با قاچاقچیان مواد مخدر در کشور نمونه بارزی از رعایت حقوق بشر است، گفت: مامورین ناجا به دنبال دستگیری قاچاقچیان هستند و به همین علت در عملیات‌ها تا زمانی که قاچاقچیان بر روی مامورین اسلحه نکشند و شلیک نکنند، مامورین پلیس به سمت آنها شلیک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث کشف سلاح، 900 قبضه امسال کشف شده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزیش 5 درصدی را شاهد هستیم، افزود: در مدت فوق، 2300 باند مواد مخدر در کشور متلاشی شد که در مقایسه با سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.

مویدی با بیان اینکه در خصوص آمار کاهش یا افزایش سن اعتیاد، مرجع اعلام اطلاعات نیستیم، گفت: متاسفانه سن اعتیاد در کشور رو به کاهش است، این خصوصا در موضوع مواد مخدر صنعتی دیده می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: گرایش زنان به مواد مخدر در حال افزایش و نگران کننده است زیرا فروپاشی بنیان خانواده را به همراه دارد و تهدیدی بسیار جدی تلقی می‌شود. آنچه که ما به طور روزانه با آن مواجه هستیم کاهش سن استفاده از موادمخدر است که در این راستا باید به فکر فرهنگ سازی مناسب بود بخصوص در شهرهای دور افتاده و حاشیه‌های شهرها این موضوع بیشتر است.

مویدی با بیان اینکه فارس در مولفه‌های امنیت، اقتصاد، فرهنگ و .. استانی تاثیرگذار بوده است، گفت: طی دو سال اخیر شاهد تحول خوبی در حوزه امنیتی فارس بوده‌ایم و با حضور سردار گودرزی، اقدامات اساسی در این حوزه انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خاطرنشان کرد: فارس در عرصه مواد مخدر همیشه برای ما یک استان مهم و در حقیقت یک عقبه برای محکم نگه داشتن توان و امکانات تزانزیتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied