شمانیوز
شما نیوز

گپی با فرخنده آقایی در 59 سالگی

فرخنده آقایی که در نوشته‌های خود به موضوعات اجتماعی و زنان می‌پردازد، معتقد است موضوع زن برای نویسنده و خواننده جذاب است. او امیدوار است آخرین اثرش مجوز انتشار بگیرد تا برای ادامه این راه امیدوارتر شود.

فرخنده آقایی که در نوشته‌های خود به موضوعات اجتماعی و زنان می‌پردازد، معتقد است موضوع زن برای نویسنده و خواننده جذاب است. او امیدوار است آخرین اثرش مجوز انتشار بگیرد تا برای ادامه این راه امیدوارتر شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، فرخنده آقایی که این روزها سالگرد تولد 59 سالگی‌اش است 21 بهمن‌ماه 1335 در تهران متولد شد و از سال 60 نوشتن را آغاز کرد. او در رشته‌های مدیریت اداری و علوم اجتماعی به تحصیل پرداخته است. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به «تپه‌های سبز»، «راز کوچک»، «یک زن یک عشق» و رمان‌های «جنسیت گمشده» و «از شیطان آموخت و سوزاند» اشاره کرد.

آقایی درباره این‌که در نوشته‌های خود بسیار به زنان پرداخته است، اظهار کرد: به نظر من موضوع زن برای خواننده و نویسنده جذاب است. من راجع به مسائل بانوان می‌نویسم و متوجه شده‌ام این موضوع برای خواننده هم جالب است. اخیرا «آنا ونزل» از ایتالیا 9 داستان از زنان ایران را ترجمه کرده است که داستان «پردیس» من هم در آن مجموعه است. همچنین خانم «فوی موتو» یک مجموعه از داستان‌های زنان منتشر کرده که «راز کوچک» نوشته من در آن ترجمه شده است. کتاب «از شیطان آموخت و سوزاند» نیز به انگلیسی ترجمه شده است و زیر نظر انتشارات ققنوس مراحل پایانی انجام کار خود را می‌گذراند.

او همچنین درباره آخرین کتاب خود گفت: آخرین کتابی که از من منتشر شد مجموعه داستان «زنی با زنبیل» بود که توسط انتشارات نشانه منتشر شده است. همچنین «سه نفر بودیم» مصاحبه بلند با دکتر محمد متوسلانی است که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

این نویسنده افزود: رمان «با عزیز جان در عزیزیه» نیز در ارشاد شامل اصلاحاتی شده بود، که من اصلاحات را انجام دادم و در حال حاضر منتظریم که مجوز آن صادر شود. این کتاب را هم انتشارات ققنوس منتشر می‌کند.

آقایی درباره «با عزیز جان در عزیزیه» توضیح داد: این کتاب درباره سفر چند خانم سالمند به حج تتمع است که شامل حضور یک‌ماهه در مکه و مدینه است. این کتاب درباره ارتباط این افراد با هم سخن می‌گوید و به شکل سفرنامه است. تاریخ و زبان مشخص دارد و مثل سایر داستان‌های من در زمان و مکان مشخص رخ می‌دهد. همچنین شخصیت‌های آن اکثرا آدم‌هایی هستند که من می‌شناسم. داستان طنز ملایمی هم در رابطه با اتفاقات دارد و عکس‌العمل شخصیت‌های داستان را درباره این اتفاقات نشان می‌دهد. همچنین رئال است و حالت سفرنامه رمان دارد.

او در ادامه بیان کرد: «جنسیت گمشده» اولین رمانی که در سال 1379 درباره ترنسکشوال‌ها نوشته شد. داستان از عمل پسر آغاز می‌شود و با مشکلات او درباره وضعیتش ادامه می‌یابد. این کتاب یک بار توسط انتشارات البرز به چاپ رسید و برنده جایزه بین‌المللی شد اما بازنشر نشده است؛ به همین سبب می‌خواهم این کتاب را با ناشر دیگری دوباره منتشر کنم. «زنی با زنبیل» هم مجموعه 53 داستان کوتاه در رابطه با مسائل زنان است. بیشتر آثار من اجتماعی هستند و در کل امیدوارم این کتاب جدید اجازه انتشار بگیرد، تا بتوانم برای ادامه راه امیدوارتر بشوم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied