شمانیوز
شما نیوز

حضور وزیر دفاع آمریکا در اروپا برای تقویت فعالیت‌ها علیه داعش

وزیر دفاع آمریکا وارد اروپا شده تا در نشستی با حضور اعضای اصلی ائتلاف ضد داعش به گفت‌وگو بپردازد و نقش آنها را در این نبرد علیه داعش بیشتر کند.

وزیر دفاع آمریکا وارد اروپا شده تا در نشستی با حضور اعضای اصلی ائتلاف ضد داعش به گفت‌وگو بپردازد و نقش آنها را در این نبرد علیه داعش بیشتر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در هفته‌های اخیر شرکای ائتلاف ضد داعش را به خاطر "عدم کمک رسانی کافی در مقابله با تروریست‌های داعش" مورد انتقاد قرار داده است.

وی در جریان سفر به بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم که کسی از این وضعیت راضی باشد. به همین دلیل من در اروپا با رهبران کشورهای اصلی حاضر در این ائتلاف به گفت‌و‌گو می‌پردازم تا آنها را برای تسریع در عملیات ضد داعش بیشتر متقاعد کنم. دستور کاری من کاملا مشخص است و من از جانب رییس جمهوری آمریکا برای این کار مامور شده‌ام. او می خواهد چنین کاری انجام شود.

وزرای دفاع چندین کشور غربی نظیر استرالیا، انگلیس و فرانسه در این نشست حضور دارند و عربستان نیز در این نشست خواهد بود.

کارتر ادامه داد: من واقعا امیدوارم که همکاری قاطعانه‌ای در این زمینه صورت گیرد چون براین باورم که یک اقدام قوی و قاطع می تواند شبه نظامیان تروریستی را از میدان به در کند. ما می توانیم داعش را نابود کنیم و آینده‌ای خوب بسازیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین ائتلاف ضد داعش را به خاطر عدم انجام اقدامات مناسب برای مقابله با این گروه تروریستی به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که این ائتلاف کاری از پیش نبرده است.

وی همچنین قرار است در این نشست به بررسی وضعیت در حلب سوریه بپردازد و پیش از حضور در این نشست امروز (چهارشنبه) در نشست وزرای دفاعی ناتو حضور می‌یابد؛ این نشست پیش زمینه نشست ژوئیه 2016 ناتو در ورشو، لهستان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied