شمانیوز
شما نیوز

آغاز به کار ترمینال کانتینری بندر شهیدکلانتری چابهار ‌

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار پروژه عمرانی بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار پروژه عمرانی بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان- سیاوش رضوانی در مراسم بهره برداری از چهار پروژه عمرانی، از قبیل ترمینال کانتینری بندر شهید کلانتری، زمین چمن مصنوعی مدارس، آب شیرین کن بندر شهید بهشتی و دیوار حفاظتی ساحلی اظهار کرد: افتتاح این طرح عمرانی شامل ترمینال کلانتری بندر شهید کلانتری در مساحت چهار هکتار با ظرفیت 150هزار TEU کانتینر در مدت هشت ماه با مبلغ 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

رضوانی گفت: ترمینال شهید کلانتری برای کانتینرهای معمولی صادراتی و وارداتی و یخچالی است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه های عمرانی در اداره کل بنادرو دریانوردی سیستان و بلوچستان 400 میلیارد ریال هزینه شده است .

رضوانی بیان کرد: دیوار حفاظتی در قسمت جنوبی بندر شهید بهشتی با طول دو کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 240 میلیارد ریال با هدف ملاحظات پدافند غیرعامل، پیشگیری از فرمایشات سواحل و حفظ زیر‌ساخت‌های احداثی در مجاورت نوار ساحلی ایجاد شده است‌.

وی افزود: زمین چمن مصنوعی ویژه مدارس ابتدایی در مساحت دو هزار و 700 متر مربع با مبلغ سه میلیارد 500 میلیون ریال در محوطه کوی مسکونی بندر احداث و تجهیز شده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بخش دیگری که در این پروژه‌ها برای ما حائز اهمیت است، واگذاری آب شیرین کن به بخش خصوصی و سرمایه گذاری شرکت با هزینه 50 میلیارد ریال بوده است .

وی افزود: آب‌شیرین کن اداره کل بندر شهید بهشتی در سال‌های قبل به روش MSF (تولید آب شیرین به روش تبخیری و سوخت دستگاه به صورت نفت و گاز) بوده که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده روش تولید آب شیرین از MSF به روش RO تولید می‌کنیم که این امر باعث رعایت الزامات زیست محیطی‌، صرفه جویی در مصارف برق و سوخت‌های فسیلی شده است .

رضوانی گفت: میزان تولید روزانه این آب شیرین کن دو هزار متر مکعب در روز خواهد بود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied