شمانیوز
شما نیوز

مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پیام وحدت و همگرایی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با بیان این‌که مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پیام وحدت و همگرایی ملت بزرگ ایران است، گفت: این وحدت و یکپارچگی برای دشمنان خوشایند نخواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با بیان این‌که مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پیام وحدت و همگرایی ملت بزرگ ایران است، گفت: این وحدت و یکپارچگی برای دشمنان خوشایند نخواهد بود.

حجت الاسلام  والمسلمین «صادق دوستار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحولی بزرگ در دنیای معاصر دانست و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب آزادی مردم ایران و بیداری ملت‌های اسلامی شد، بدون شک این تحول عظیم برای دشمنان که خوی استکباری دارند و تاکنون با این روش در منطقه حکمرانی کردند خوشایند نیست و ملت هوشیار و آگاه ایران از این عرصه مهم و ارزشمند، یعنی 22 بهمن، در یک شرایط زنده پیام خود را به دنیا منتقل می‌کند.

وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و دیگر راهپیمایی ها را دارای دو پیام دانست و افزود: پیام اول را برای دوستان و همه آزادیخواهان دارد و آن همان کلام نورانی خداوند تبارک و تعالی است که «ان الله لا یغیر ما» یعنی اگر ما بخواهیم می توانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم که قطعاً این پیام در منطقه خاورمیانه کارساز بود و در چند سال اخیر شاهد بیداری اسلامی در منطقه بودیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت ادامه داد: این حضور گسترده و باشکوه یک پیام آشکاری هم به دشمنانمان می‌دهد و آن این است که مردم ایران با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها، راسخ ایستاده است و ذره‌ای از آرمان‌ها و اهداف خود عقب‌نشینی نمی‌کند. از این‌رو دشمنان و کشورهای غربی باید بدانند که با کشور و ملتی که یک صدا شعار حق را دنبال می‌کنند و از رهبری نظام پیروی می کنند هیچ گاه نمی‌توان مقابله کرد.

دوستار با بیان این‌که مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پیام وحدت و همگرایی ملت بزرگ ایران است، گفت: این وحدت و یکپارچگی برای دشمنان خوشایند نیست، چون در عرصه‌های مختلف انقلاب از جمله دوران طلایی دفاع مقدس، آثار این وحدت را مشاهده کردند و امروز هم دیدند که ملت عزیز ما در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان چگونه ایستادگی و مقاومت کردند و بدون شک این مقاومت ملت ایران، آمریکا و شش کشور قدرتمند دنیا را پشت میز مذاکره نشاند.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب استثنائی و یک پدیده منحصر به فرد در قرن بیستم برشمرد و افزود: بدون شک، انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب های دنیا جدا استف هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب که رهبری بی بدیل و ممتاز امام خمینی(ره) تمایزی جدی به وجود آورده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: این امر باعث شده تا با وجود گذشت 37 سال از پیروزی، انقلاب تداوم و استمرار داشته هم‌چنان نسیم روح‌بخش آن در ایران و جهان در جریان باشد و این یک اصل قرآنی است «مَثَلاً کلِمَةً طَیبَةً کشَجَرةٍ طَیبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِی السَّمَاء این یک درخت پاکیزه و سالم و خوش نهادی است که در زمین سالم رشد می کند، ریشه اش محکم است، شاخ و برگش هم بالا رفته است».

دوستار علت دیگر ماندگاری این شجره طیبه را جهانی بودن شعارها و اهداف انقلاب اسلامی، یعنی محدود نبودن انقلاب اسلامی به مرز، ملیت و قومیت خاصی دانست و گفت: بر این اساس پایه شریعت اسلام ناب محمدی(ص) استوار شد و معمار کبیر انقلاب اسلامی به‌دنبال تحولاتی بود که بر مبنای اسلام صورت گیرد و باورهای دینی را سرلوحه خواست خود از انقلاب قرار دادند. این خصوصیت اسلامی سبب شد تا انقلاب محدود به قشر روحانی نشود و همه مردم در صحنه های انقلاب حاضر شده و انقلاب را از آن خود و برای خود بدانند.

وی یادآور شد: از طرفی مردمی بودن انقلاب اسلامی خصوصیت مهمی است که در واژه جمهوریت نظام اسلامی که حضرت امام(ره) بسیار بر آن تأکید داشتند، متجلی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که از سوی مقام معظم رهبری امسال به‌عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، از این‌رو می‌توان این دو رخداد مهم یعنی راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه را در راستای تحقق منویات رهبری تعریف کرد که یقیناً برای ملت ایران یک حماسه امید آفرین خواهد بود، چون جایگاه رفیع جمهوری اسلامی به همراه دستاوردها و پیشرفت های ایران اسلامی بر پایه نقش و حضور مستقیم مردم در حماسه‌سازی و مشارکت فعال و هوشمندانه در تعیین سرنوشت خود در انتخابات متعدد در طول این سال ها نمود یافته است.

دوستار گفت: برگزاری انتخابات در ایران که برآمده از مردم‌سالاری دینی بوده تأثیرات راهبردی در ابعاد داخلی و خارجی داشته که بدون شک نقطه عطفی در روند تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی به‌شمار می رود.

وی یادآور شد: استمرار حضور مردم انقلابی و بزرگ ایران در صحنه های مختلف، به‌خصوص راهپیمایی عظیم جشن پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات هفتم اسفندماه، بیانگر پشتیبانی محکم برای پیگیری اهداف، آرمان ها و مطالبات به حق مردم کشور بوده و مسئولان هم باید به آن اهتمام بورزند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied