شمانیوز
شما نیوز

نمایندگان سازمان انرژی اتمی در مذاکرات، دستاوردها و زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای را حفظ کردند

سخنگو و معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی به‌مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته‌ای و قدردانی از دست‌اندرکاران برجام پیامی صادر کرد.

سخنگو و معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی به‌مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته‌ای و قدردانی از دست‌اندرکاران برجام پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌­الله الرحمن الرحیم

والذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا و انّ ­الله لمع المحسینین

اکنون که در پرتو الطاف خداوندی و در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نیز به یمن تدابیر هوشمندانه ریاست محترم جمهوری و همدلی و همزبانی مجموعه خدمتگزاران نظام اسلامی در نهادها و سازمان‌های مختلف، برجام به فرجام رسیده و یکی از اهداف ایران اسلامی در عرصه بین­‌المللی تحقّق یافته است، شایسته است تا به‌مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته­‌ای و قدردانی از دست­‌اندر کاران برجام، ملاحظاتی را بدور از شرح و بیان تفصیلی مورد اشاره قرار دهم:

نخست بر خود فرض می­‌دانم تا به نمایندگی از سوی خانواده بزرگ و افتخار آفرین صنعت هسته­‌ای کشور از الطاف و مراحم جناب آقای دکتر روحانی نسبت به نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران در این کارزار دیپلماتیک از جمله نگارنده این سطور قدردانی نمایم. برای بسیاری از ناظران و تحلیلگران مذاکرات هسته­‌ای، این واقعیّت، عیان و آشکار بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مصاف نفسگیر، تضمین مصالح عالی نظام اسلامی و تأمین منافع ملّی ایران را به‌عنوان امر مقدّس تلقی نموده و خود را سربازان ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی در این آوردگاه تاریخی می­‌دانند.

به فرجام رسیدن برجام در شرایطی صورت گرفته است که به یمن تاییدات الهی، شاهد گشوده شدن فضای مناسبات بین­‌المللی و آغاز فصلی نو در گسترش و تعمیق روابط و تعاملات خود با کشورهای جهان هستیم. برای ما، مایه مسرّت فراوان است که روند تحولاّت و فعل و انفعالات سیاسی در صحنه بین­‌المللی در دوره پسا برجام، بیش از پیش جوانان برومند این مرزو بوم را به آینده روشن ایران اسلامی امیدوار ساخته است.

نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران در این مذاکرات با مدیریت و هدایت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر صالحی تلاش نمودند تا ضمن حفظ دستاوردها و زیرساخت­‌های این صنعت راهبردی، موانع فنّی موجود در مسیر دستیابی به یک توافق جامع را برطرف نمایند. اگرچه در آغاز، تحقّق این هدف ناممکن می­‌نمود امّا تدابیر راهگشای ریاست محترم سازمان انرژی اتمی ایران در موارد و مقاطع حسّاس، گره گشایی کرد و راه برای رسیدن به یک نقطه مشترک هموار شد. ده‌ها جلسه فنی با حضور جمع کثیری از دانشمندان و متخصصین هسته‌­ای کشورمان برای بررسی دقیق موضوعات فنی مورد مذاکره، برقرار گردید تا از صحّت تصمیمات قبل از مذاکره و حصول توافق در هر مورد خاص اطمینان کامل حاصل شود.

افزون بر موارد یاد شده، ذکر این نکته ضروری است که برخی از محدودیت­­‌هایی که در جریان این مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گرفته است به هیچ روی به ساختار و شاکله اصلی صنعت هسته‌­ای خدشه ای وارد نکرده است. به دیگر سخن، از رهگذر تعاملات و تفاهمات صورت گرفته، بستر مناسبی برای همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه با هدف بهره مندی از آخرین دستاوردهای کشورهای صاحب این فناوری فراهم آمده است.

در حال حاضر، برخی از کشورهای پیشرفته در این صنعت برای برقراری و ایجاد ارتباط با کشورمان در حوزه علوم و فنون هسته­‌ای گام در راه نهاده و منتظر تصمیم جمهوری اسلامی ایران هستند. در آینده نزدیک تبادل هیا‌ت­‌ها با استفاده از این فضای جدید آغاز خواهد شد.

تلاشگران صنعت هسته‌­ای کشور با تکیه و تایید بر همان عهد و پیمان نخستین و با تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای والامقام هسته‌­ای و با تکیه بر فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری با گام‌های استوار به حرکت خود در این راه پرافتخار تداوم بخشیده و بر این باورند که بدون همراهی و همگامی همه دلبستگان سربلندی ایران اسلامی، دستیابی به اهداف رهیافت ترسیم شده در این زمینه امکان ‌پذیر نخواهد بود.

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied