شمانیوز
شما نیوز

بخش کشاورزی‌ پایه‌ جبهه اقتصادی کشور است

‌استاندار قزوین گفت: پایه جبهه اقتصادی کشور بخش کشاورزی است که با نگاه استراتژیک و بسیج نیروهای انقلابی و متخصص می توان به اهداف بلند توسعه کشور دست یافت.

‌استاندار قزوین گفت: پایه جبهه اقتصادی کشور بخش کشاورزی است که با نگاه استراتژیک و بسیج نیروهای انقلابی و متخصص می توان به اهداف بلند توسعه کشور دست یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، فریدون همتی در نشست هم اندیشی نقش انقلاب اسلامی در توسعه کشاورزی و جایگاه جهاد کشاورزی در پیشبرد اهداف آن که بمناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: پایه جبهه اقتصادی کشور بخش کشاورزی است بنابراین باید در جبهه جدید اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و اراده دولت است با بسیج نیروهای جهادی، انقلابی و متخصص در راستای رشد و شکوفایی کشور به ویژه بخش کشاورزی گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

وی افزود: در رژیم شاهنشاهی در همه حوزه‌های اقتصادی به خصوص کشاورزی، کشور روز به روز به وابستگی بیشتر به کشورهای استعمارگرهدایت می‌شد و دشمن نیز بدنبال تسلط بیشتر بر کشور ایران بود که رژیم گذشته به‌عنوان مجری اهداف آنان محسوب می‌شد بر این اساس داشتن استقلال اقتصادی در کنار آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای مبنایی در انقلاب بود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بعد از انقلاب پیروزی‌های خوبی در هر زمینه‌ای در کشور داشتیم اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: در جبهه اقتصادی بخش قابل توجهی از اقتصاد در خدمت جهادگران و فعالان عرصه کشاورزی است که باید با اقدامات رادیکالی، انقلابی و تحول گرایانه بتوانیم بخش کشاورزی را به تولید برتر و بالا و خودکفایی اقتصادی برسانیم.

وی با اشاره به این نکته که دو محور اساسی در توسعه بخش کشاورزی یعنی تکمیل زنجیره‌های تولید و ایجاد زنجیره ارزش آفرینی نقش مهمی در توسعه این بخش دارد، تصریح کرد: باید وابستگی را در تامین نهاده‌های کشاورزی به خارج از کشور کم کرد و ارز‌آوری در حوزه‌های غیرنفتی مخصوصا کشاورزی داشته باشیم.

همتی خاطرنشان کرد: توانمندی و قابلیت‌هایی که در فرزندان این ملت وجود دارد که توانستیم در بخشی از جبهه و حوزه‌ها خوش درخشیدیم مخصوصا در نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی قله‌های رفیعی را برای کشور بدست آمد، پس می‌توانیم در بخش کشاورزی وصنعت هم به نقاط مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied