شمانیوز
شما نیوز

برگزاری جشن رسمی 22 بهمن در الجزایر

به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی مراسم رسمی باشکوهی با حضور دو تن از وزرای کابینه، سفرای مقیم و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی الجزایر در محل هتل هیلتون برگزار شد.

به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی مراسم رسمی باشکوهی با حضور دو تن از وزرای کابینه، سفرای مقیم و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی الجزایر در محل هتل هیلتون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )،در این مراسم که عبدالقادر والی وزیر خدمات عمومی به عنوان نماینده دولت الجزایر و همچنین صالح خبری وزیر انرژی و مدیران ارشد وزارت امور خارجه و تعداد زیادی از سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فعالان اقتصادی، نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلسین ملی و سنا، مدیران جراید و رسانه‌ها، رؤساء و نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد شرکت داشتند،سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را دگرگون ساخت، شکست توطئه‌ها علیه انقلاب را نتیجه هوشیاری و درایت رهبری، اتحاد و یکپارچگی مردم و پایبندی آنان به اسلام دانست.

رضا عمری با تشریح پیشرفت‌های علمی، صنعتی و تکنولوژی کشورمان که علی‌رغم وجود شرایط تحریم به دست آمده است تاکید کرد که پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای به جهانیان ثابت کرد که بزرگترین مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را می‌توان با گفت‌وگو و منطق سلیم حل و فصل کرد.

وی در سخنان خود روابط ایران و الجزایر را رو به رشد دانست و با اشاره به افزایش قابل توجه حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور در یکسال اخیر، ابراز امیدواری کرد که مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین در نتیجه اجرای توافقات کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور که با سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور کشورمان به الجزیره حاصل شد بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر کشورمان همچنین با تشکر از مواضع دولت الجزایر در مسائل مهم منطقه ای و همکاری‌های سازنده دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی، آینده روابط دو کشور را در سایه اراده جدی رهبران آن برای توسعه مناسبات در تمام زمینه‌ها، روشن و امیدبخش توصیف کرد.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر نیز علاوه بر ارسال پیام کتبی برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، با ارسال دسته گل به سفارت کشورمان در الجزایر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

همچنین وزیر امور خارجه با ارسال دسته گل ، این مناسبت را تبریک گفت.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied