شمانیوز
شما نیوز

مرگ 44 همدانی بر اثر مسمومیت

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ 44 نفر بر اثر مسمومیت با سم در همدان طی 10 ماهه امسال خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ 44 نفر بر اثر مسمومیت با سم در همدان طی 10 ماهه امسال خبر داد.

دکتر «علی‌احسان صالح» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از مسمومیت با سم در استان همدان در 10 ماهه امسال با کاهش 35 درصدی روبرو بوده است.

وی گفت: در این مدت 44 نفر شامل 37 مرد و 7 زن بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: در میان سموم آنچه بیشترین سهم را در مرگ افراد داشته داروها بوده به طوری‌که امسال مرگ 16 نفر با مسمومیت دارویی بوده است.

صالح افزود: پس از آن به‌ترتیب مسمومیت با گاز CO، قرص برنج، دفع آفات نباتی و جونده‌کش‌ها در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده 5 نفر بر اثر مسمومیت با گاز CO جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 17 نفر بود، 70 درصد کاهش یافته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، بر اساس آمارهای موجود 6 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 9 نفر بوده کاهش 34 درصدی داشته است.

صالح خاطرنشان کرد: در این مدت آمار مسمومیت با سم روندی کاهشی در پیش گرفته که امید است تا پایان سال شاهد تداوم این روند کاهشی در استان باشیم.

وی با اشاره به نکات مهم در پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها، عمده‌ترین موارد مسمومیت در بزرگسالان را ناشی از داروهای مسکن، آرامبخش، ضدافسردگی محصولات پاک‌کننده و شیمیایی دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان این‌که در کودکان نیز مسمومیت‌ها بر اثر خوردن اتفاقی مواد شیمیایی و بهداشتی، داروها، گیاهان آپارتمانی و ... رخ می‌دهد، توجه به این هشدارها را لازم دانست.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied