شمانیوز
شما نیوز

زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه متحول می‌شود

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: درحال ایجاد تحولی در حوزه زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه‌ رازی هستیم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: درحال ایجاد تحولی در حوزه زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه‌ رازی هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا در نشستی خبری که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمانی جدید را در فضای جهانی مطرح کرد و نظامی مستقل از غرب و شرق را پایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: در این انقلاب نگاه به آموزش عالی یک نگاه توسعه‌ای بوده و در این 37 سال ایران از شرایط وابستگی علمی، پزشکی و سازندگی به استقلال و خودکفایی رسیده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: شرایط امروز ایران در حوزه علم و فنآوری بگونه ای است که حتی به صادرات تحصیل کرده و آموزش دیده‌ها رسیده است.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: طی همین دوران روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در دانشگاه رازی تحولات بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی و کمک آموزشی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سطح زیربناهای کلیه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه رازی تا قبل از سال 1393 حدود 170 هزار متر مربع بود، اما با تعریف و به مرحله اجرا درآوردن 10 پروژه بزرگ عمرانی، سطح فضاهای آموزشی و کمک آموزشی این دانشگاه به 230 هزار مترمربع خواهد رسید.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این دولت 60 هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی در قالب 10 پروژه بزرگ تعریف شده که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر از 50 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تاکید کرد: اغلب این پروژه ها در یک بازه زمانی 15 ماهه تا دو ساله به بهره برداری خواهند رسید.

اعلمی آل آقا خاطرنشان کرد: از مجموع این پروژه‌ها تاکنون پروژه خوابگاه دخترانه پردیس کشاورزی با ظرفیت پذیرش 250 نفر به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه مجتمع کلاسی دانشگاه رازی با سطح زیربنای 4000 متر مربع آماده شده و دانشجویان در این کلاس‌ها مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به دیگر پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: پروژه ساخت ساختمان دانشکده معماری، دانشکده نفت و پتروشیمی، دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشکده شیمی، دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی، دانشکده برق و کامپیوتر، مجتمع خوابگاهی پسران و آزمایشگاه مرکزی از جمله پروژه های در دست ساخت دانشگاه رازی هستند.

وی تاکید کرد: این پروژه ها از 50 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اعلمی آل آقا همچنین به اعتبارات این پروژه ها اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با کمک‌های ویژه دولت و وزارت علوم به دانشگاه رازی در حال اجرا هستند، بگونه ای که میزان اعتبارات عمرانی دانشگاه در سال 94 نسبت به سال ماقبل آن سه برابر شده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: روند فعالیت پژوهشی دانشگاه به سمت حل کردن مشکلات استان و جامعه است و در این راستا بزرگترین پروژه پژوهشی استان که تدوین سند آمایش استان است با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به دانشگاه رازی سپرده شده و هم اکنون بیش از 50 استاد دانشگاه مشغول انجام آن هستند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied